ارتباط مستقیمی بین وجود میکروپلاستیک در بدن و افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی وجود دارد

طبق تحقیقات جدید وجود میکروپلاستیک در بدن افراد می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. طبق این مطالعات هرچه میکروپلاستیک‌ها در بدن یک فرد بیشتر باشد، وی نسبت به سایر افراد تا ۵ برابر بیشتر دچار حمله قلبی غیر کشنده سکته مغزی یا مرگ خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار […]

طبق تحقیقات جدید وجود میکروپلاستیک در بدن افراد می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. طبق این مطالعات هرچه میکروپلاستیک‌ها در بدن یک فرد بیشتر باشد، وی نسبت به سایر افراد تا ۵ برابر بیشتر دچار حمله قلبی غیر کشنده سکته مغزی یا مرگ خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مطالعه اخیر دانشمندان متوجه شدند افراد دارای میکروپلاستیک در رگ‌های خونی احتمال بروز حمله قلبی یا سکته مغزی به همراه مرگ زودرس را خواهند داشت. در این تحقیقات مشخص شد احتمال بروز سکته مغزی، حمله قلبی و مرگ زودرس با وجود میکروپلاستیک در روی رگ‌های خونی ارتباط مستقیم دارد.

در این مطالعه کلسترول ۲۵۷ بیمار پس از عمل جراحی مورد بررسی قرار گرفت. رافائل مارولا از نویسندگان این تحقیق و پزشک قلب و عروق در دانشگاه ایتالیا در مصاحبه‌ای به اینسایدر اعلام کرد در بیش از ۵۰ درصد این نمونه‌ها وجود مکروپلاستیک یا نانوپلاستیک به اثبات رسید.

۳۴ ماه پس از این تحقیق، دانشمندان شرکت کنندگان را مورد بررسی قرار داده و متوجه شدند افراد دارای میکروپلاستیک در بدن نسبت به سایر افراد ۵ برابر بیشتر دچار حمله قلبی غیر کشنده سکته مغزی یا مرگ شده‌اند. به گفته محققان میکروپلاستیک‌ها بیشتر در بدن مردان جوانی وجود دارد که به دنبال مصرف سیگار بوده و در آنها بیماری‌های قلبی عروقی کلسترول و دیابت وجود دارد.

در این نمونه‌ها شواهدی از نشانگرهای زیستی التهاب نیز دیده شده است. البته یافته‌های این تحقیق نمی‌تواند اثبات کننده ایجاد حمله قلبی و سکته در اثر میکروپلاستیک‌ها باشد. بلکه تنها ارتباط بین این دو مورد را نشان می‌دهد. میکروپلاستیک ها ذرات ریز پلاستیک ها بوده و انداره برخی از انها به قدری کوچک است که می توانند وارد سلول های بدن شود. حتی شواهدی مبنی بر وجود آنها در ریه، خون، جنین و مغز وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال