مهندسان ناسا برای صرفه جویی در فضا تجهیزات الکترونیکی را روی دیواره فضاپیما چاپ کردند

مهندسان ناسا با استفاده از چاپ تجهیزات الکترونیکی روی دیواره فضاپیما تلاش کردند تا فضای بیشتری برای حمل محموله ها به فضا ایجاد کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر فضاپیماهای کوچک می توانند حامل بسته های از حسگرها و تجهیزات الکترونیکی باشند. چاپ این مدارها روی دیوار و ساختار […]

مهندسان ناسا با استفاده از چاپ تجهیزات الکترونیکی روی دیواره فضاپیما تلاش کردند تا فضای بیشتری برای حمل محموله ها به فضا ایجاد کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر فضاپیماهای کوچک می توانند حامل بسته های از حسگرها و تجهیزات الکترونیکی باشند. چاپ این مدارها روی دیوار و ساختار فضاپیما می تواند حمل این محموله را پر بسته های کوچکترین انجام دهد.

با همین هدف، مهندسان ناسا از مدارهای چاپی هیبریدی در یک پرواز موشکی استفاده کردند. در این پروژه دو حسگر دما و رطوبت روی محفظه محموله و پنل های اتصالی آن چاپ شد. آنها در کل ماموریت توانستند داده های خود را به طور کامل ثبت و به زمین ارسال کنند.

آزمایش مورد نظر توسط بث پاکت، مهندس هوافضا و مارگارت ساموئل مهندس الکترونیک انجام گرفت. از مهمترین مزیت های این کار چاپ حسگرها در مکان مورد نیاز است. همچنین در فضا صرفه جویی شده و می توان تجهیزات الکترونیکی را در فضایی کم و سه بعدی چاپ کرد. علاوه بر آن برای فرکانس رادیویی و کارکرد آنتن ها نیز مزایایی خواهد داشت.

طراحی و چاپ این مدارها توسط جیسون فلیشر، مهندس آزمایشگاه علوم فیزیکی دانشگاه مریلند انجام شد. فایشر در این مورد می گوید: این پرواز می تواند نقطه عطفی در توسعه این روش و استفاده از فناوری مدار چاپی باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال