استفاده از برنج برای کشت سلول‌های ماهیچه و چربی و تولید نوعی برنج گوشتی

محققان کره‌ای برای کشت سلول‌های ماهیچه و چربی گاو از دانه‌های برنج استفاده کردند و در نهایت توانستند به منبع غنی از پروتئین حیوانی به نام برنج گوشتی برسند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران کره جنوبی در دانه‌های برنج سلول‌های گوشت گاو را کشت کردند. آنها با تولید برنج گوشتی گام […]

محققان کره‌ای برای کشت سلول‌های ماهیچه و چربی گاو از دانه‌های برنج استفاده کردند و در نهایت توانستند به منبع غنی از پروتئین حیوانی به نام برنج گوشتی برسند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران کره جنوبی در دانه‌های برنج سلول‌های گوشت گاو را کشت کردند. آنها با تولید برنج گوشتی گام موثری در ساخت یک منبع پروتئین پایدار دوستدار محیط زیست و ارزان برداشتند که می‌تواند در آینده جایگزین مناسبی برای دام‌های امروزی شود.

جینکی هونگ از محققان این پروژه و از استادان دانشگاه یانسه در سئول در این مورد می‌گوید: برنج گوشتی اولین محصول در نوع خود محسوب می‌شود و در این مطالعه از دانه‌های برنج به عنوان پایه کشت برای سلول‌های ماهیچه و چربی حیوان استفاده شده است. این پژوهشگران در ابتدا دانه‌های برنج را به آنزیم آغشته کرده در نهایت محیط بهینه را برای رشد سلول ایجاد می‌کنند. سلول‌های گاو میتوانند در برنج برای رشد کشت داده شوند.

این سلول‌ها به خورد دانه‌های برنج رفته و در نهایت دانه‌های برنجی به رنگ صورتی به عنوان محصول نهایی تولید می‌شود. پیش از این نیز دانشمندان بسیاری روی محصولات گوشتی آزمایشگاهی تمرکز کرده‌اند. به عنوان مثال محققان سنگاپوری موفق به تولید گوشت‌های مرغ و مارماهی کشت شده بر پایه سویا شدند. هونگ در مورد برنج گوشتی تولید شده می‌گوید با توجه به اینکه افراد کمتری به برنج حساسیت دارد این محصول می‌تواند نسبت به سویا و مغزهای دیگر برتری داشته باشد. همچنین در صورت تبدیل محصول تولید شده به فراورده‌های غذایی می‌تواند یک منبع پروتئین مناسب در مکان‌های غیر قابل پرورش دام محسوب شود

برنج تولید شده نسبت به برنج‌های معمولی ۸ درصد پروتئین بیشتر و ۷ درصد چربی بیشتر دارد. همچنین میزان پروتئین آن نسبت به پروتئین حیوانی ۱۸ درصد بیشتر بوده و به همین منظور می‌توان آن را یک منبع غنی از آمینو اسیدهای ضروری در نظر گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال