با کمک دانشمند ایرانی شارژ باتری ضربان ساز با ضربان قلب امکان‌پذیر شد

دانشمند ایرانی دانشگاه واشنگتن آمریکا به نام بابک ناظری با کمک دیگر همکاری خود توانست از طریق ضربان خود قلب به قابلیت شارژ مجدد باتری ضربان سازها دست پیدا کند. البته این پژوهش در مراحل اولیه توسعه قرار داشته و باید برای استفاده آن به صورت امروزی آزمایش‌های بیشتری روی آن انجام شود. به گزارش […]

دانشمند ایرانی دانشگاه واشنگتن آمریکا به نام بابک ناظری با کمک دیگر همکاری خود توانست از طریق ضربان خود قلب به قابلیت شارژ مجدد باتری ضربان سازها دست پیدا کند. البته این پژوهش در مراحل اولیه توسعه قرار داشته و باید برای استفاده آن به صورت امروزی آزمایش‌های بیشتری روی آن انجام شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستاورد جدید پژوهشگران دانشگاه واشنگتن ساخت یک ضربانساز بدون سرب است که انرژی مورد نیاز برای شارژ خود را از خود قلب دریافت می‌کند.

طبق بیانیه مطبوعاتی این پژوهشگران، در حال حاضر کلیه ضربانسازهای بدون سرب با اندازه‌های کوچک دارای باتری‌هایی هستند که تنها برای ۱۵ سال دوام دارند. در زمان پایان یافتن عمر باتری باید مجدداً یک عمل جراحی دیگر روی این افراد قرار گرفته و دستگاه جدیدی برای آنها نصب شود.

دانشیار پزشکی در دانشگاه واشنگتن به نام بابک ناظر از انرژی مکانیکی تپش قلب برای تبدیل به الکتریسیته برای شارژ باتری داخل ضربان ساز استفاده کرده است. به گفته ناظری همانند دستگاه‌های فراصوت که امکان تبدیل ولتاژ الکتریکی به فشار یا صدا وجود دارد ما نیز تلاش کردیم تا مواد مشابهی را برای دستگاه‌های پزشکی قابل کاشت مهندسی کرده و از طریق آنها فشارهای نوسانی طبیعی قلب را به ولتاژ تبدیل کرده و عمر باتری را افزایش دهیم.

این تیم پزشکی ۳ دستگاه نمونه اولیه را طراحی کرده‌اند تا عملکرد این ایده را مورد آزمایش قرار دهند. سه دستگاه در یک شبیه ساز فشار قلبی برای تعیین ولتاژ خروجی، میزان انرژی تولید شده از آنها ثبت شد. با وجود دستگاه جدید دیگر بیماران پس از پایان عمر باتری ضربان ساز به عمل‌های بعدی نیازی نخواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال