درمان اضطراب با پخش تصاویر آرامبخش از طریق هدست واقعیت مجازی

محققان آمریکایی راه حل تازه ای را برای کاهش میزان استرس و اضطراب در افراد پیشنهاد نموده اند. آنها پلتفرمی موسوم به “هیلیوم ایکس آر” را ابداع کردند که با استفاده از دو فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده موجب تعادل روحی و کاهش استرس داوطلبین شرکت کننده در طرح آزمایشی مربوطه شد. به گزارش […]

محققان آمریکایی راه حل تازه ای را برای کاهش میزان استرس و اضطراب در افراد پیشنهاد نموده اند. آنها پلتفرمی موسوم به “هیلیوم ایکس آر” را ابداع کردند که با استفاده از دو فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده موجب تعادل روحی و کاهش استرس داوطلبین شرکت کننده در طرح آزمایشی مربوطه شد.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، پژوهشهای علمی آمار نگران کننده ای را از وضعیت سلامت روانی افراد شاغل آمریکایی نشان داده ، 94 درصد نیروی کار در این کشور از استرس رنج می برند و 23 درصد آنها نیز با داشتن استرس زیاد در معرض ابتلا به بیماریهای روانی قرار دارند. استرس و اضطراب دلیل خسارات مالی 300 میلیارد دلاری به کسب و کارها بعلاوه مرگ و میر سالانه بیش از 120 هزار نفر در آمریکا می باشد. در آزمایش این پلتفرم از طریق هدست واقعیت مجازی تصاویر زیبا و آرامبخشی برای کاربران پخش شد که به طور آنی بر مبنای پالسهای دریافتی از مغز و شرایط بیومتریک خاص هر فرد تنظیم می شود. این گروه تحقیقاتی با تحت نظر گرفتن داوطلبین حین تماشای تصاویر ضربان قلب و امواج مغزی آنها را بررسی کردند . بر طبق نتایج بدست آمده کاهش سطح استرس و اضطراب افراد شرکت کننده  بر اثر کاربرد پلتفرم هیلیوم ایکس آر اثبات گردید. شایان ذکر است هدستهای اوکیولوس گو ، گیر وی آر ، دی دریم و … بدین منظور قابل استفاده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال