معرفی ترکیبی که قدرت ترمیم نخاع آسیب دیده را دارد

محققان طی سالهای اخیر تلاش بسیاری برای ترمیم آسیبهای نخاعی به کمک سلولهای بنیادی کرده اند اما هیچکدام از این پروژه ها نتایج قابل قبولی را در پی نداشته است. در این زمینه دانشگاه کالیفرنیا از طریق همراهی یک داروی مهندسی شده با سلولهای بنیادی گامی رو به جلو برداشته ، آزمایش ترکیب داروی tPA […]

محققان طی سالهای اخیر تلاش بسیاری برای ترمیم آسیبهای نخاعی به کمک سلولهای بنیادی کرده اند اما هیچکدام از این پروژه ها نتایج قابل قبولی را در پی نداشته است. در این زمینه دانشگاه کالیفرنیا از طریق همراهی یک داروی مهندسی شده با سلولهای بنیادی گامی رو به جلو برداشته ، آزمایش ترکیب داروی tPA  و سلولهای بنیادی روی موشهای بیمار نشان داد که با گذشت دو تا چهار ماه سلولهای عصبی نخاع تا حدود زیادی ترمیم شدند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، داروی فعال کننده بافتی پلاسمینوژن که یکی از داروهای درمان سکته مغزی می باشد موجب شکستن لخته های خونی می شود. آنزیمی مشابه این دارو در بدن وجود دارد که رشد نورونها را تقویت کرده و موجب کاهش التهاب است. شکل مهندسی شده tPA این دو خاصیت را دارد ولی لخته خونی را تجزیه نمی کند. امید است روش درمانی جدید پس از پشت سر گذاشتن آزمایشات انسانی زندگی بیماران آسیب نخاعی را متحول کند. نتایج مطالعه حاضر در نشریه Scientific Reports به چاپ رسیده است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال