پنج نکته ی جالب درباره ی اپل که نمی دانستید

اپل سازنده ی محبوب ترین تبلت ها و تلفن های هوشمند دنیاست و شما تنها ظاهر زیبا و فریبنده ی این دستگاه ها را می بینید. برای بسیاری از افراد که به دنیای الکترونیک علاقه مند هستند، دانستن برخی واقعیات در مدیریت شرکت ها جذاب است. ما در اینجا پنج حقیقت درباره ی اپل منتشر […]

اپل سازنده ی محبوب ترین تبلت ها و تلفن های هوشمند دنیاست و شما تنها ظاهر زیبا و فریبنده ی این دستگاه ها را می بینید. برای بسیاری از افراد که به دنیای الکترونیک علاقه مند هستند، دانستن برخی واقعیات در مدیریت شرکت ها جذاب است.

ما در اینجا پنج حقیقت درباره ی اپل منتشر می کنیم که تا کنون گفته نشده است. برای شروع بدانید این کمپانی حدود چهل سال پیش در اول آوریل 1976 تاسیس شده است.

لوگوی اولیه اپل اکنون به هیچ عنوان شبیه اولی نیست

Apples-original-logo-looked-nothing-like-today

آیا می دانستید که این سیب گاز زده که اکنون نماد لوکس ترین کالا های دنیای الکترونیک است لوگوی اصلی این شرکت نبوده است؟ این لوگو به قدری متفاوت است که باورتان نمی شود اپل روزهایی این چنین شناخته می شده است.

اپل هم اکنون بالاترین ارزش را در بازار جهانی داراست

Apple-now-has-the-highest-market-value-of-any-company-in-the-world

اپل هم اکنون 568 میلیارد دلار تخمین زده می شود! که این ارزش بیشترین درمیان شرکت های بزرگ دنیاست. با ارزش ترین شرکت دنیا قبل از اپل 400 میلیارد دلار ارزش داشت و اکنون تقریبا از بازار رقابت حذف شده است. این شرکت اکسون موبایل نام داشت و اکنون اثری از آن در بازار رقابت نیست.

قفل آی او اس “Slide to Unlock” انحصارا مربوط به اپل است

Apple-has-the-patent-for-slide-to-unlock-and-no-one-else-can-use-this

روشی ساده که برای باز کردن قفل صفحه نمایش که در آی او اس استفاده شده است منحصرا مربوط به اپل است و هیچ شرکتی حق استفاده از آن را نخواهد داشت. برای همین است که می بینید اکثر سیستم عامل ها و شرکت ها از این روش ساده استفاده نمی کنند و همگی به دنبال الگوهای دیگری می گردند.

حقوق تمامی کارکنان اپل در چین کمتر از حقوق 9 نفر اصلی در تیم اپل است

95000-Apple-factory-workers-in-China-are-paid-less-than-Apples-top-9-execs

اپل در شرکت فاکس کان چین حدود 95 هزار کارگر دارد و همچنین 9 نفر گرداننده ی اصلی این کمپانی در کوپرتینو هستند. حقوق این 9 نفر برابر 441 میلیون دلار است و این مبلغ بسیار بیشتر از جمع حقوق کارکنان چینی است.

گاهی نقدینگی اپل در بانک بیشتر از خزانه داری آمریکاست

Apple-has-had-more-cash-than-the-US-Treasury-had-money-to-spend

ممکن است دولت پول چاپ کند و نقدینگی اش را افزایش دهد اما در بعضی مواقع نقدینگی اپل در بانک، بیشتر از مبلغی بوده که خزانه داری آمریکا باید خرج کند. در جولای 2011 وقتی از حقایق اقتصادی دولت پرده برداری شد اپل حدود 75.88 میلیارد دلار در بانک ذخیره داشت در حالیکه تمامی نقدینگی خزانه ی آمریکا 73.77 میلیارد دلار بود.

لینک کوتاه | منبع: phonearena

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال