گامی تازه در جهت حذف گازهای گلخانه ای

پژوهشگران دانشگاه MIT دستگاهی را ابداع نموده اند که بر خلاف فیلترهای قدیمی می تواند هر غلظتی از گاز دی اکسید کربن را جذب کند. الکترودهای تعبیه شده در این دستگاه با دی اکسید کربن واکنش می دهد ، چرخه “شارژ- تخلیه – شارژ” اساس طراحی و ساخت این وسیله می باشد. به گزارش سرویس اخبار […]

پژوهشگران دانشگاه MIT دستگاهی را ابداع نموده اند که بر خلاف فیلترهای قدیمی می تواند هر غلظتی از گاز دی اکسید کربن را جذب کند. الکترودهای تعبیه شده در این دستگاه با دی اکسید کربن واکنش می دهد ، چرخه “شارژ- تخلیه – شارژ” اساس طراحی و ساخت این وسیله می باشد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، با صنعتی شدن جوامع آلودگی های محیطی افزایش چشمگیری داشته است. به عنوان مثال واحدهای تولید برق حجم بالای دی اکسید کربن را در هوا آزاد می کنند. در حال حاضر دستگاههای استخراج CO2 برای جذب این گاز در نیروگاهها مورد استفاده قرار می گیرد. اما در مکانهایی که غلظت CO2 پایین است این روش به علت هزینه زیاد جوابگو نیست . در واحدهای صنعتی که غلظت دی اکسید کربن آنها 400 ذره به ازای هر میلیون است می توان از دستگاه مذکور استفاده کرد. نحوه کار آن بدین صورت است که طی فرآیند شارژ هوا از روی صفحات عبور کرده و الکترودها CO2 را جذب می کنند و در زمان تخلیه این گاز آزاد می شود. خروجی این دستگاه برای گاز دار کردن نوشابه ها و همچنین تغذیه گیاهان گلخانه ای قابل استفاده می باشد. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال