گوگل، آمازون و مایکروسافت در تعامل با Adblock Plus برای نمایش تبلیغات!

هنگامی که حجم بسیار زیادی از اطلاعات در فضای مجازی قرار میگیرد و کاربران انواع مختلفی از آنها را جستجو می کنند، محافظت از آنها نیز مهم می باشد. به تازگی گزارش جدیدی از یک منبع نا شناس منتشر شده است که نشان می دهد که شرکت های گوگل، آمازون و مایکروسافت، حداقل به یکی […]

هنگامی که حجم بسیار زیادی از اطلاعات در فضای مجازی قرار میگیرد و کاربران انواع مختلفی از آنها را جستجو می کنند، محافظت از آنها نیز مهم می باشد. به تازگی گزارش جدیدی از یک منبع نا شناس منتشر شده است که نشان می دهد که شرکت های گوگل، آمازون و مایکروسافت، حداقل به یکی از شرکت های تولید کننده ی نرم افزار های جلوگیری کننده از تبلیغات، پول می پردازند تا وب سایت آنها در لیست سفید تبلیغات قرار بگیرد و سناریوی نمایش دادن تبلیغات آنها انجام شود!

البته شرکت های تولید کننده ی این نرم افزار ها چندان مهم نیستند و گوگل و شرکت های دیگر، نمی توانند با نرم افزار هایی همچون Adblock Plus رقابت کنند و اینگونه که به نظر می رسد، این شرکت ها سالانه مبلغی را به تولید کنندگان این افزونه ها و نرم افزار ها می دهند. Financial Times نیز این موضوع را تایید کرده است که شرکت های نام برده، سالانه مبلغی را به Adblock Plus می پردازند.

Adblock Plus در حال حاضر، محبوب ترین افزونه برای مرورگر کروم می باشد و می تواند بسیاری از تبلیغات را مخصوصا تبلیغات پاپ آپ، از وب سایت ها حذف نماید و تجربه ی کاملا جدیدی را برای کاربران به همراه می آورد. در پی این صحبت ها، شرکت های گوگل و آمازون این موضوع را رد کردند اما مایکروسافت اینگونه اعلام کرد :

همیشه، زمانی که کاربران با تبلیغات رو به رو می شوند، ما حق انتخاب را به آنها می دهیم و با تمامی شرکایی که در زمینه فعالیت دارند، تلاش در همکاری داریم و از سوی دیگر، از صمیم قلب انتخاب کاربران را ستایش میکنیم.

قرار دادن نام شرکت ها در لیست سفید چیز جدیدی نیست و بسیاری از افراد معتقدند خدمت رسانی رایگان شرکت تولید کننده ی افزونه ی Adblock Plus، شرکت Eyeo، در آمد خود را از این طریق به دست می آورد. به همین دلیل شرکت های کوچکتر نیز وجود دارند که در حال انتشار افزونه های خود هستند و این کار را نیز به صورت رایگان انجام می دهند. اما به نظر می رسد شرکت Eyeo بازار سیاهی برای خود به راه انداخته است و تقریبا هر کسی را که مبلغ تایین شده ی آنها را بپردازد، در لیست سفید جای می دهد! آماری که منتشر شده است، نشان می دهد که 30 درصد از تبلیغات اینترنتی شامل حال افزونه ی این شرکت می شود!

اما باید نکته ای را به خاطر داشت و آن، بلاک کردن تبلیغات به صورت دستی و از داخل این افزونه است که خب شرکت Eyeo نمی تواند آن را از منوی این افزونه حذف نماید…

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال