1.6 درصد از دنیای تلفن های اندرویدی، در تصاحب اندروید آبنبات چوبی است!

حال که سومین روز از ماه فوریه را سپری می کنیم، اعداد و ارقام سیستم عامل تلفن های اندرویدی تغییر پیدا کرده است و گوگل، با آماری که منتشر کرده است قصد دارد به ما بگوید که تعداد زیادی از تلفن های اندرویدی، از نسخه ی پنجم از این سیستم عامل استفاده می کنند. این […]

حال که سومین روز از ماه فوریه را سپری می کنیم، اعداد و ارقام سیستم عامل تلفن های اندرویدی تغییر پیدا کرده است و گوگل، با آماری که منتشر کرده است قصد دارد به ما بگوید که تعداد زیادی از تلفن های اندرویدی، از نسخه ی پنجم از این سیستم عامل استفاده می کنند.

این آمار یک بار هم در پاییز سال 2014 اعلام شده بود و پس از آن که اندروید 5.0 عرضه شده است، اولین بار است که شاهد آمار سیستم عامل اندروید می باشیم. طبق آمار کاملا رسمی ای که توسط گوگل منتشر شده است، حالا 1.6 درصد از تلفن های اندرویدی از سیستم عامل اندروید آبنبات چوبی استفاده می کنند. با اینکه این سیستم عامل توانسته است در این مدت طولانی، این میزان را تصاحب نماید، کمی عجیب به نظر می رسد که گوگل چرا زودتر آمار خود را اعلام نکرده است.

مابقی سیستم عامل ها در حال کم تر شدن می باشند و شاید دلیل این موضوع، قدیمی شدن آنها است، با این حال همانطور که انتظار می رود، اندروید کیت کت توانسته است بیشترین میزان را از آن خود کند. سیستم عامل ساندویج بستنی یا اندروید 4.0 نیز نسبت به ماه گذشته، کمتر در استفاده ی کاربران بوده است.

Android distribution numbers finally show Lollipop resault

بار دیگر نیز باید بگوییم که این حرکت گوگل که تعداد تلفن های اندرویدی را تا کنون اعلام نکرده، بی دلیل نبوده است! احتمالا این موضوع در رابطه با نسبت فراگیر شدن این سیستم عامل به نسبت به اندروید کیت کت مورد بررسی قرار گرفته است، چرا که این کیت کت با سرعت بسیار بیشتری فراگیر شد و احتمالا این موضوع به دلیل ضعف اندروید آبنبات چوبی در عملکردش بوده است.

با نگاه به این ارقام، می توانیم از سوی دیگر به تعداد تلفن های نکسوس 6 و Moto X توجه داشته باشیم که تعداد آنها چند عدد می باشد و بخش زیادی از این 1.6 درصد که ذکر شده است، مربوط به آن ها می باشد. به تازگی وریزون نیز بروزرسانی جدید خود را برای گلکسی اس 5 عرضه کرده است، اما به نظر نمی رسد تا ماه مارس، شاهد بیشتر شدن این سیستم عامل باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال