فناوری تصویربرداری سه بعدی باعث کشف یک دیوارنگاره دوهزار ساله شد

محققان در حال بررسی معبد Isis در فیله موفق به کشف یک دیوارنگاره دوهزار ساله شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه Simon Fraster در حال نمونه برداری از معبد Isis، روی سازه این معبد دیواره نگاره ای قدیمی را کشف کردند که همانند یک دفترچه یادداشت غول پیکر می تواند […]

محققان در حال بررسی معبد Isis در فیله موفق به کشف یک دیوارنگاره دوهزار ساله شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه Simon Fraster در حال نمونه برداری از معبد Isis، روی سازه این معبد دیواره نگاره ای قدیمی را کشف کردند که همانند یک دفترچه یادداشت غول پیکر می تواند فرهنگ های متفاوت را بازگو کند. داده های مربوط به این بررسی ها در مرکز باستان شناسی مصر به ثبت رسید.

محققان تلاش کردند تا از تصویربرداری سه بعدی از ساختار این ساختمان مطالعه گرافیتی کشف شده و ارتباط آن با دیگر بهش های ساختمان را پیدا کنند. با کمک این فناوری امکان ارتباط یک بخش از دیوارنگاره با بخش های دیگر و یا هر تصویر بطور مجزا فراهم میشود. در این بررسی تمرکز محققان روی ارتباط آنچه به تصویر کشیده شده با معماری ساختمان است. بدین ترتیب امکان مطالعه کتیبه های یافت شده وجود دارد که انقلابی در علم باستان شناسی ایجاد خواهد کرد.

محققان ضبط تصاویر سه بعدی را با تکنیک های خاص انجام دادند. این تکنیک ها شامل فتوگرامتری، روش های مختلف تابش نور، اسکن لیزری است. با کمک این روش های پیشرفته می توان بافت معماری ساختمان و ارتباط آن با گرافیتی بررسی خواهد شد.

محققان می گویند تصویربرداری سه بعدی داده های متفاوتی را در رابطه با ساختمان ارائه می کند که می تواند در درک بهتر دیوارنوشته و ارتباط آن با سازه کمک می کند.

نیک هیدلی، پروفسور جغرافیا در این مورد می گوید: نکته مهم در این دیوارنگاره ها تشابه زیاد آن به دیوارنگاره های کنونی است. معماری نمادین در مصر باستان توسط افراد قدرتمند و ثروتمند ساخته شد. اما گرافیتی های به جا مانده در واقع نماد افراد عادی بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال