طبق گفته پژوهشگران نوشیدن آب از بطری پلاستیکی همراه با نوشیدن انبوهی از نانوپلاستیک‌ها خواهد بود

پژوهشگران در مطالعات اخیر خود اعلام کردند وجود مقادیر بسیار زیاد میکروپلاستیک‌ها و تشکیل نانوپلاستیک‌ها نگرانی‌های جدی‌ای را در حوزه آلودگی پلاستیک ایجاد کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش اخیر محققان وضعیت نگران کننده ذرات پلاستیک با ابعاد بسیار کوچک‌تر از میکرون را نشان می‌دهد که حتی در آب درون […]

پژوهشگران در مطالعات اخیر خود اعلام کردند وجود مقادیر بسیار زیاد میکروپلاستیک‌ها و تشکیل نانوپلاستیک‌ها نگرانی‌های جدی‌ای را در حوزه آلودگی پلاستیک ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش اخیر محققان وضعیت نگران کننده ذرات پلاستیک با ابعاد بسیار کوچک‌تر از میکرون را نشان می‌دهد که حتی در آب درون بطری‌های پلاستیکی وجود داشته و میزان آن از آب لوله کشی نیز بیشتر است. این محققان برای مطالعات خود از یک فناوری نوآورانه تصویربرداری نوری استفاده کردند تا بتوانند آلودگی نانوپلاستیک در آب بطری را بررسی کنند. با استفاده از این فناوری درک درستی از آلودگی پلاستیک در آب‌های بطری فراهم شد.

دانشمندان دانشگاه کلمبیا با استفاده از این روش جدید تصویربرداری توانستند تک تک ذرات نانوپلاستیک داخل بطری را مشاهده کنند. این ذرات دارای ابعادی کمتر از یک میکرون بوده به گفته دانشمندان هر لیتر آب بطری به طور میانگین حدود ۲۴۰ هزار ذره زیر میکرون از این نانوپلاستیک‌ها دارد.

پژوهش‌های انجام گرفته روی آلودگی پلاستیک مشخص کرد میکروپلاستیک‌ها در حال حاضر در هر گوشه‌ای از زمین وجود داشته و حتی در عمیق‌ترین بسترهای اقیانوس جنوبگان نیز نمونه‌های از آن پیدا می‌شود. پیش از این از روش‌های نه چندان دقیق برای شناسایی نانوپلاستیک استفاده می‌شد که در آن امکان مشخص کردن تعداد دقیق این ذرات وجود نداشت.

در حال حاضر با استفاده از تکنیک جدید می‌توان از دو لیزر به طور همزمان برای نشانه گرفتن یک نمونه استفاده کرده و رزونانس مولکول‌های متفاوت آن را مشاهده و ثبت کرد. همچنین از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی نیز استفاده شد تا بتوان هفت نوع مولکول متفاوت پلاستیک را در نمونه‌های سه نوع آب بطری شناسایی کرد. طبق این داده ها خرد شدن نانو پلاستیک ها متوقف نشده و در آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال