یک کارشناس هوش مصنوعی اعلام کرد این فناوری تا سال ۲۰۳۱ خارج از کنترل انسان خواهد بود

یک دانشمند حوزه هوش مصنوعی اعلام کرد هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۱ از کنترل انسان خارج شده و نوعی تکینگی در این فناوری رخ می‌دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمند حوزه هوش مصنوعی می‌گوید تا یک دهه دیگر هوش مصنوعی از کنترل انسان خارج خواهد شد. زمان برآورد شده توسط این […]

یک دانشمند حوزه هوش مصنوعی اعلام کرد هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۱ از کنترل انسان خارج شده و نوعی تکینگی در این فناوری رخ می‌دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمند حوزه هوش مصنوعی می‌گوید تا یک دهه دیگر هوش مصنوعی از کنترل انسان خارج خواهد شد. زمان برآورد شده توسط این دانشمند بسیار کمتر از جدول زمانی مربوط به پیش بینی تسلط هوش مصنوعی است. گفت تسلط هوش مصنوعی به طور جدی تضمین نشده است.

بن گورتزل از بازار غیرمتمرکز و دکترای دانشگاه تمپل به عنوان رهبر سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی انجمن هوش عمومی مصنوعی در مورد این موضوع اعلام کرد زمان رسیدن به هوش جامع مصنوعی تنها ۳ الی ۸ سال باقی مانده است. این اصطلاح در مورد نوعی هوش جامع مصنوعی به کار می‌رود که می‌تواند تمام کارهای فکری مربوط به انسان را با موفقیت اجرایی کند. این مرحله پیش نیاز تکینگی هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

در حال حاضر نیز بدون توجه به صحبت‌های این دانشمند سرعت فشار هوش مصنوعی همچنان رو به افزایش بوده است. مدل‌های زبان بزرگی مانند متا، OpenAI و همچنین xAI همگی نشان دهنده رشد هوش مصنوعی هستند.

گورتزل در این مورد می‌گوید: سیستم‌های کنونی باعث افزایش اشتیاق جهان به سمت هوش جامعه مصنوعی شده‌اند. در آینده منابع بیشتری از منابع مالی تا انرژی انسانی وجود خواهد داشت که همه قصد دارند وارد این حوزه شده و روی این فناوری کار کنند.

البته باید به این نکته توجه کرد که رسیدن به تکینگی نیز به یک جهش قابل توجه در هوش مصنوعی نسبت به نقطه فعلی نیاز خواهد داشت. فشار به سمت حرکت هوش جامع مصنوعی این فناوری در آینده درک انسانی بیشتری از جهان به دست خواهد آورد. همین موضوع می‌تواند باعث افزایش توانایی‌های آن شود. گسترش درک هوش مصنوعی به طور پیوسته آن را به هوش جامع نزدیک‌تر کرده و به گفته برخی از محققان تنها یک قدم با آن فاصله باقی مانده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال