هوش مصنوعی توانست انواع مختلفی از آنتی‌بیوتیک‌های قدرتمند را کشف کند

یادگیری ماشینی توانسته است انواع قدرتمندی از مولکول های آنتی بیوتیک را در میان بیش از 100 میلیون مولکول شناسایی کند. پژوهشگران معتقدند که این اولین تجربه در کشف انواع جدیدی از آنتی بیوتیک هاست که با کمک هوش مصنوعی و بدون تلاش انسان صورت گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یکی از […]

یادگیری ماشینی توانسته است انواع قدرتمندی از مولکول های آنتی بیوتیک را در میان بیش از 100 میلیون مولکول شناسایی کند. پژوهشگران معتقدند که این اولین تجربه در کشف انواع جدیدی از آنتی بیوتیک هاست که با کمک هوش مصنوعی و بدون تلاش انسان صورت گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یکی از این انواع آنتی بیوتیک های کشف شده هالیسین (halicin) نام دارد که در برابر باکتری های عامل سل موثر است. جیم کالینز، متخصص زیست‌شناسی مصنوعی و کسی که این تحقیقات به هدایت وی انجام شده است در این باره می گوید: این اولین بار است که کشف مولکولی از طریق یادگیری ماشینی و بدون پیش فرض انسانی و به خودی خود انجام گرفته است.

عفونت های باکتریایی به سرعت در حال گسترش است و گسترش درمان های آنتی بیوتیک باید بیش از پیش توسعه یابد. تاکنون روند کشف آنتی بیوتیک های جدید توسط انسان کند انجام گرفته و نوع آنها نیز تکراری بوده است. الگوریتم هوش مصنوعی در کشف انتی بیوتیک ها با آموزش اتم به اتم ویژگی های حدود ۲۳۳۵ مولکول، قادر است تا مولکول‌هایی که از رشد باکتری اشریشیا کلی ممانعت می‌کنند را کشف کند. این مدل پس از آموزش در کتابخانه ای به نام Drug Repurposing Hub استفاده شد و سیستم یادگیری ماشینی توانست 100 مولکول را برای این کار کاندید کند. یکی از این 100 مولکول که هالیسین است برای آزمایش های فیزیکی انتخاب شد و مشخص شد که این مولکول یک انتی بیوتیک قوی است.

این پژوهش ها می توانند یک نمونه عالی برای استفاده از روش های محاسباتی در کشف و به کارگیری داروهای بالقوه باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال