ابزار هوش مصنوعی جدید اپل برای متحرک کردن تصاویر به کار می‌رود

به نظر می‌رسد اپل روی ابزار جدیدی در رابطه با هوش مصنوعی به نام  Keyframer با استفاده از مدل GPT4 کار می‌کند که می‌تواند پیام متنی کاربران را دریافت کرده و تصاویر موجود در فایل‌های را به صورت متحرک درآورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اپل توسعه ابزار هوش مصنوعی جدیدی […]

به نظر می‌رسد اپل روی ابزار جدیدی در رابطه با هوش مصنوعی به نام  Keyframer با استفاده از مدل GPT4 کار می‌کند که می‌تواند پیام متنی کاربران را دریافت کرده و تصاویر موجود در فایل‌های را به صورت متحرک درآورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اپل توسعه ابزار هوش مصنوعی جدیدی با نام Keyframer کار می‌کنند که از طریق آن می‌توان تصاویر دو بعدی متحرکی با استفاده از توضیحات متنی ایجاد کرد.

در مقاله تحقیقاتی اپل در مورد این موضوع گفته شده است که مدل‌های زبانی بزرگ LLM با وجود پتانسیل‌های موجود در حوزه انیمیشن سازی چندان کاوش نشده و ابزار جدید این شرکت به نام نیز به عنوان نمونه ای از این فناوری توسعه می یابد. این ابزار با استفاده از مدل مربوط به شرکت OpenAI میتواند پیام‌های متنی کاربران را دریافت کرده و عکس‌های موجود در فایل‌های به صورت دو بعدی درآورد. کاربران برای استفاده از این ابزار تنها نیاز است تا تصاویر مورد نظر خود را آپلود کرده و در کادر مخصوص تایپ دستورهای خاص آن را تایپ کرده و رو دکمه جنریت کلیک کنند.

کاربران این ابزار همچنین می‌توانند طرح‌های انیمیشنی را در یک دسته تولید کنند. ویژگی‌های دیگری نظیر رنگ و مدت زمان انیمیشن نیز قابل تنظیم خواهد بود. علاوه بر آن نیازی برای کدنویسی نبوده و هوش مصنوعی اپل به صورت خودکار می‌تواند تغییرات مد نظر را به CSS  تبدیل کرده و کد کاملاً قابل ویرایش آن را تولید کند.

یک طراح انیمیشن که به صورت حرفه‌ای در این زمینه کار می‌کند و در تحقیقات اپل حضور داشته در مورد این ابزار می‌گوید: به نوعی نگرانی در مورد این موضوع وجود دارد که ابزارهای ساخته شده بتوانند جایگزین انسان‌ها شوند. زیر پتانسیل بالایی در آنها وجود دارد. البته باید در مورد آنها مواردی را یاد گرفته و به عنوان یک انیماتور از آنها بهره ببرم. استفاده از این فناوری‌ها می‌تواند مهارت‌های ما را به نحوی مناسب بهبود ببخشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال