آگهی کسب و کارها

روش‌های مختلف تکنیکال و فاندمنتال تحلیل بیت کوین چیست؟

در بازار کریپتو، سرمایه‌گذاران از روش‌های مختلف برای تحلیل بیت کوین استفاده می‌کنند؛ اما به‌طورکلی می‌توان بیشتر وزن را به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال داد. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم، انواع روش‌هایی را که در دو سبک گفته‌شده، می‌توان برای بررسی قیمت بیت کوین استفاده کرد، موردبررسی قرار دهیم. پس از مطالعه مقاله حاضر، شما می‌توانید بر اساس ویژگی‌های […]

در بازار کریپتو، سرمایه‌گذاران از روش‌های مختلف برای تحلیل بیت کوین استفاده می‌کنند؛ اما به‌طورکلی می‌توان بیشتر وزن را به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال داد. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم، انواع روش‌هایی را که در دو سبک گفته‌شده، می‌توان برای بررسی قیمت بیت کوین استفاده کرد، موردبررسی قرار دهیم. پس از مطالعه مقاله حاضر، شما می‌توانید بر اساس ویژگی‌های فردی خود، یکی از روش‌های گفته‌شده را انتخاب و استراتژی معاملاتی خود را بر اساس آن تعریف کنید.

تحلیل بیت کوینبررسی روش‌های تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال در‌واقع روشی است که در آن معامله‌گر با بررسی داده‌های قیمت، زمان و حجم، موقعیت‌های مناسب را شناسایی کرده و بر اساس آن ترید می‌کند. در حال حاضر سبک‌های مختلفی وجود دارد، که در ادامه برخی از شناخته‌شده‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

تحلیل بیت کوین به صورت تکنیکال کلاسیک

قدیمی‌ترین روش برای بررسی وضعیت یک نمودار، تکنیکال کلاسیک است که شما می‌توانید از آن برای تحلیل بیت کوین نیز استفاده کنید. وظیفه اصلی تریدر در این سبک، شناسایی روندهای حاکم بر بازار و الگوهای شکل‌گرفته در نقاط حساس است، تا بتواند بر اساس آن اتمام یا ادامه حرکت را تشخیص دهد. جالب است بدانید که در حال حاضر بسیاری از معامله‌گران فعال در بازارهای مالی مختلف، از این روش استفاده می‌کنند.

پرایس اکشن

پرایس اکشن یکی دیگر از روش‌هایی است که در آن با شناسایی حمایت‌ها و مقاومت‌های مهم و بررسی الگوهای کندلی مختلف در این نواحی، معامله‌گران اقدام به خرید بیت کوین یا فروش آن می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که در این روش از هیچ ابزار یا اندیکاتور خاصی استفاده نمی‌شود و شما صرفاً باید با استفاده از داده‌های خام، شرایط بازار را بررسی کنید. اَل بروکس یکی از شناخته‌شده‌ترین افرادی است که از این سبک تحلیل استفاده می‌کند.

تحلیل بیت کوین با اندیکاتور

به‌جرئت می‌توان گفت کمتر معامله‌گری است که با اندیکاتورها آشنا نباشد. بسیاری از افراد در ابتدای ورود به بازار با این ابزارها آشنا می‌شوند و سعی دارند تا معامله خود را بر اساس سیگنال صادرشده توسط آن طراحی کنند؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید، زمانی قادر به استفاده درست از اندیکاتورها هستید که به مفاهیم پایه و اولیه تحلیل، مسلط باشید. در این روش، شما با استفاده از ابزارهای گفته‌شده که با فرمول‌های ریاضی مختلف طراحی‌شده‌اند، تلاش می‌کنید بهترین قیمت بیت کوین برای خرید و فروش این دارایی را شناسایی کنید.

عرضه و تقاضا و تاثیر آن بر خرید بیت کوین

عرضه و تقاضا، روش دیگری است که معامله‌گران می‌توانند با استفاده از آن، تحلیل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را انجام دهند. افرادی که از این روش استفاده می‌کنند اعتقاد دارند که در بازارهای مالی، زمانی که تقاضا برای یک دارایی افزایش پیدا کند، قیمت آن رشدکرده و هنگامی‌که خریدار قدرتمندی در بازار نباشد، رشد متوقف می‌شود. یعنی اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، باید بر اساس شکل کندل‌ها به این سؤال پاسخ دهید. آیا سرمایه‌گذارانی که قصد خرید دارند، قدرتمندتر هستند یا فروشندگان؟

امواج الیوت

امواج الیوت، روش دیگری است که می‌توان با استفاده از آن، تحلیلی دقیق از وضعیت دارایی‌های مختلف انجام داد. این شیوه اولین بار توسط رالف نلسون الیوت ابداع شد. او اعتقاد داشت هر بازاری که در آن خرد جمعی حکم‌فرما باشد، پیش‌بینی پذیر است. در این روش تحلیل، حرکات قیمت به دو دسته جنبشی و اصلاحی تقسیم‌شده و معامله‌گران می‌توانند با شناسایی درست آن‌ها، اطلاعات دقیقی از بازار استخراج کنند.

بررسی روش‌های مختلف تحلیل فاندامنتال

یکی دیگر از روش‌هایی که بسیاری از افراد برای تحلیل بیت کوین از آن استفاده می‌کنند، تحلیل فاندامنتال است. درواقع هدف تحلیل‌گر در این روش، شناسایی ارزش ذاتی یک دارایی براساس اخبار و اطلاعات مختلف و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب است.

تحلیل به روش درون زنجیره ای

در این روش، سرمایه‌گذار با بررسی اطلاعات مختلف مثل هش ریت، کارمزد تراکنش‌ها، وضعیت آدرس‌های فعال و …، سعی می‌کند تا ارزنده بودن یا نبودن قیمت بیت کوین را مشخص کند. به‌طور‌مثال با بررسی هزینه تمام‌شده ماین در نقاط مختلف جهان و محاسبه میانگین آن‌ها، متوجه این موضوع می‌شود که در حال حاضر، BTC بیشتر از قیمت گفته‌شده در حال معامله است یا کمتر. اگر نرخ فعلی بازار، کمتر از هزینه استخراج باشد، شروع به خرید دارایی کرده و منتظر رشد آن می‌شود.

تحلیل براساس معیارهای مالی

تحلیل بیت کوین براساس معیارهای مالی، یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن موقعیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری را شناسایی کرد. در این سبک معاملاتی، افراد بر اساس مارکت کپ، ارزش کارمزد تراکنش‌ها، شاخص NVT و نقدینگی موجود در بازار، ارزش و قیمت دارایی را مقایسه کرده و اقدام به چیدن سبد دارایی مدنظر خود می‌کنند.

تفاومت تحلیل به روش تکنیکال و فاندامنتال

پس از بررسی انواع سبک‌ها در تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، حال زمان آن فرار رسیده تا تفاوت بین این دو را بررسی کنیم. دانستن موضوعاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، به شما کمک می‌کند تا براساس ویژگی‌های شخصیتی خود روش مناسب را انتخاب کرده و معاملات خود را آغاز کنید.

دوره سرمایه گذاری

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های دو روش گفته‌شده، دوره سرمایه‌گذاری است. با استفاده از تحلیل تکنیکال می‌توانید در کوتاه‌مدت اقدام به تحلیل بیت کوین و خرید و فروش آن کنید؛ اما در تحلیل فاندامنتال باید کمی صبورتر باشید تا قیمت به هدف موردنظر شما برسد. در واقع افرادی که از این سبک استفاده می‌کنند، سرمایه گذاران ارزشی و بلندمدت هستند.

هدف از تحلیل

تحلیل‌گر بنیادی با هدف بررسی ارزش دارایی، پارامترهای مختلف مالی را بررسی می‌کند. درحالی‌که یک تکنیکالیست صرفاً نمودار قیمت را تحلیل کرده و به دنبال یافتن قیمت مناسب برای کسب سود از بازار است. پس می‌توان گفت برای یک تحلیلکر فاندامنتال ارزش مهم‌تر است و در صورتی که قیمت دارایی بیش از عددی که محاسبه کرده باشد روی آن سرمایه گذاری نمی‌کند.

جمع بندی

تحلیل بیت کوین به روش تکنیکال و فاندامنتال طرافداران خاص خود را دارد. به این نکته توجه داشته باشید که هیچکدام از آن‌ها برتری ویژه‌ای نسبت به دیگری ندارند. این ویژگی‌های شخصیتی و بازه سرمایه‌گذاری شما است که مشخص می‌کند باید از کدام یک استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

salb-techna