ستاره‌شناسان ستاره‌ای جدید را به‌همراه طوفانی شبیه به طوفان‌های مشتری کشف کردند

احتمالا باید بدانید که طوفان‌های بزرگی که در فضا وجود دارد تنها به سیاره‌های بزرگ و گازی همانند مشتری مربوط نمی‌شوند و می‌توانند در ستاره‌‌ها نیز وجود داشته باشند. اخیرا نیز فضانوردان به کمک تلسکوپ‌های فضایی کِپلِر و اسپیتزر موفق به کشف یک طوفان خورشیدی بسیار بزرگ با نام W1906+40 شده‌اند که نشان می‌دهد این ستاره […]

احتمالا باید بدانید که طوفان‌های بزرگی که در فضا وجود دارد تنها به سیاره‌های بزرگ و گازی همانند مشتری مربوط نمی‌شوند و می‌توانند در ستاره‌‌ها نیز وجود داشته باشند. اخیرا نیز فضانوردان به کمک تلسکوپ‌های فضایی کِپلِر و اسپیتزر موفق به کشف یک طوفان خورشیدی بسیار بزرگ با نام W1906+40 شده‌اند که نشان می‌دهد این ستاره کوتوله و قهوه‌ای رنگ، تا چه اندازه می‌تواند طوفان به پا کند!

طوفان بزرگی که این ستاره آن را ایجاد کرده، اندازه‌ای بیشتر از سه برابر کره‌ی زمین داشته و برای سالیان سال است که وجود دارد. در واقع اگر فضانوردان از سنسورهای اینفرارد تلسکوپ فضایی اسپیتزر استفاده نمی‌کردند، شاید آن را با یک توده‌ی خورشیدی و یا چیزی شبیه به آن اشتباه می‌گرفتند.

در مورد این طوفان نیز باید بدانید که این، برای اولین‌بار است که چنین طوفانی به این صورت دیده می‌شود والبته سوالات بسیار زیادی در مورد آن وجود دارد. سوالاتی همانند اینکه این طوفان چگونه شکل گرفته است؟ آیا ایجاد این طوفان امری طبیعی بوده و یا دلیل خاصی داشته و … . به هر صورت دانشمندان تمام تلاش خود را دارند تا به کمک یافته‌ها و دانش خود، برای این طوفان و این آب و هوای خطرناک و البته اینکه به چه صورتی شکل گرفته، پاسخی مناسب پیدا نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال