ماندن در ترافیک با افزایش ابتلا به افسردگی و بیماری‌های سلامت روان در ارتباط است

محققان می‌گویند ماندن در ترافیک و افزایش زمان رفت و آمد در طول روز میتواند در ابتلا به مشکلات سلامت روان مانند افسردگی موثر باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات اخیر محققان کره‌ای نشان می‌دهد ماندن در ترافیک و طولانی شدن زمان تردد می‌تواند باعث ابتلا به افسردگی و یا دیگر […]

محققان می‌گویند ماندن در ترافیک و افزایش زمان رفت و آمد در طول روز میتواند در ابتلا به مشکلات سلامت روان مانند افسردگی موثر باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات اخیر محققان کره‌ای نشان می‌دهد ماندن در ترافیک و طولانی شدن زمان تردد می‌تواند باعث ابتلا به افسردگی و یا دیگر بیماری‌های سلامت روان شود. در مطالعه‌ای که بیش از ۲۳ هزار نفر در آن حضور داشته‌اند از شهروندان کره‌ای با حضور روزانه بیش از یک ساعت در رفت و آمد استفاده شد. این افراد حدود ۱۶ درصد بیشتر از افرادی که تنها ۳۰ دقیقه در ترافیک برای رفت و آمد حضور داشتند علائم افسردگی را تجربه کرده بودند.

تحقیقات قبلی در این زمینه نیز نشان داده بود که ترافیک میتواند به دلیل کاهش زمان فعالیت بدنی روی سلامت جسمی نیز تاثیرات منفی داشته باشد. طبق مطالعه اخیر افزایش حضور در ترافیک با افزایش فشار خون نیز در ارتباط است. این موضوع به نشستن طولانی مدت ارتباط نداشته و به دلیل استنشاق رانندگان از هوای آلوده بوده است. در حال حاضر کره جنوبی با داشتن طولانی‌ترین زمان رفت و آمد در میان کشورهای عضو OECD بیشترین نرخ افسردگی را نیز تجربه کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال