چین نخستین کاوشگر خورشیدی خود را به فضا ارسال کرد

نخستین کاوشگر چین با هدف مطالعه چگونگی ایجاد جهش جرم تاجی و همچنین فوران های مغناطیسی پرتاب شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر چین با نام رصدخانه خورشیدی مبتنی بر فضا بهمراه موشک لانگ مارچ ۲ دی ارسال شد. این کاوشگر یک ماهواره ۸۵۹ کیلوگرمی است و قرار است مدت ۴ […]

نخستین کاوشگر چین با هدف مطالعه چگونگی ایجاد جهش جرم تاجی و همچنین فوران های مغناطیسی پرتاب شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر چین با نام رصدخانه خورشیدی مبتنی بر فضا بهمراه موشک لانگ مارچ ۲ دی ارسال شد. این کاوشگر یک ماهواره ۸۵۹ کیلوگرمی است و قرار است مدت ۴ تا ۶ ماه بصورت آزمایشی در فاصله ۷۲۰ کیلومتری زمین به مطالعه بپردازد. وظیفه آن مطالعه بین میدان مغناطیسی خورشیدی و شراره های خورشیدی و پرتاب جرم تاجی خواهد بود. همچنین اطلاعات این کاوشگر برای پیش بینی آب و هوای فضایی نیز استفاده خواهد شد.

رصدخانه خورشیدی چین با نام کوافو در مداری موافق خورشید قرار می‌گیرد و قرار است بطور دقیق خورشید را تعقیب کند‌. به همین دلیل با چرخش های زمین این تعقیب مختل نخواهد شد. در حالیکه تلسکوپ های موجود در زمین تنها در طول روز می توانند خورشید را ببینند.

این کاوشگر قرار است در طول عمر ۴ ساله خود حدود ۵۰۰ گیگابایت داده را طی کاوش های انجام گرفته ارسال کند. این حجم از داده شامل ده ها هزار عکس و تصویر با کیفیت از فعالیت های خورشیدی خواهد بود. هوانگ یو، طراح ارشد در مورد این ماموریت می گوید: طراحی این ماهواره به گونه ای است که می تواند هر چند دقیقه یکبار از فعالیت های خورشید تصویر ثبت کند. حتی می توان برای ثبت جزئیات بیشتر سرعت شاتر را به یک ثانیه افزایش داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال