ابرهای متراکم می توانند حاوی ژن های مقاوم به آنتی‌بیوتیک باشند

گروهی از پژوهشگران روی ابرهای متراکم مطالعاتی انجام دادند و سپس اعلام کردند هر یک از این ابرها حاوی ۲۰۸۰۰ نسخه ژن مقاوم به آنتی بیوتیک است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروه پژوهشی از کانادا و فرانسه برای اولین بار از ابرهای متراکم نمونه برداری کرده و در آن کشف های […]

گروهی از پژوهشگران روی ابرهای متراکم مطالعاتی انجام دادند و سپس اعلام کردند هر یک از این ابرها حاوی ۲۰۸۰۰ نسخه ژن مقاوم به آنتی بیوتیک است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروه پژوهشی از کانادا و فرانسه برای اولین بار از ابرهای متراکم نمونه برداری کرده و در آن کشف های جذابی را انجام داده‌اند. به گفته آنان این ابرها میتوانند برای باکتری های حامل ژن های مقاوم به آنتی‌بیوتیک یک مسیر انتشار در مقیاس بزرگ محسوب شوند.

این برای نخستین بار است که محققان در یک مطالعه ابر های حاوی ژن های مقاوم به آنتی بیوتیک را با منشا باکتریایی با غلظت های مختلف در یک محیط طبیعی شناسایی کرده‌اند.

به گفته محققان انتقال این ژن ها از طریق ابرها و در یک محیط طبیعی امری معمولی به نظر می‌رسد. اما استفاده وسیع و گسترده از آنتی بیوتیک در کشاورزی و پزشکی باعث تکثیر بیشتر این سویه‌های مقاوم و انتشار آنها شده است. فلورنت روسی از محققان این پروژه و نویسنده ارشد آن می‌گوید: برای نخستین بار در این مطالعه نشان داده شده است که ابرها می توانند این ژن های مقاوم به آنتی بیوتیک را با منشاء باکتریایی و در غلظت های مختلف در خود ذخیره کنند. این گروه پژوهشی از ابرهای قله ی آتشفشان خاموش در فرانسه استفاده کرده است. طی ۱۲ جلسه نمونه برداری مه دو سال به طول انجامید یک ایستگاه پژو هشی در ارتفاع ۱۴۶۵ متری به آنان کمک کرد. به گفته آنان در این تجزیه و تحلیل مشخص شد در هر میلی لیتر آب درون ابرها حدود ۸۰۰۰ باکتری قرار دارد.

به گفته روسی این باکتری ها در واقع از روی سطح پوشش گیاهان یا خاک توسط باد یا دیگر فعالیت‌ها پخش شده و برخی از آنها به جو بالایی می روند و بدین ترتیب درون ابر ها شکل می گیرند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال