جزئیات طراحی توالت فضایی ۲۳ میلیون دلاری توسط ناسا

ناسا اخیراً یک توالت جدید فضایی را طراحی کرده که به زودی فضانوردان آمریکایی بخش ایستگاه فضایی بین المللی می توانند آن را آزمایش کنند. هدف از طراحی این توالت فضایی، نصب آن در فضا پیماهای مسافربری و استفاده از آن در ماموریت های اعماق فضا بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

ناسا اخیراً یک توالت جدید فضایی را طراحی کرده که به زودی فضانوردان آمریکایی بخش ایستگاه فضایی بین المللی می توانند آن را آزمایش کنند. هدف از طراحی این توالت فضایی، نصب آن در فضا پیماهای مسافربری و استفاده از آن در ماموریت های اعماق فضا بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر ایستگاه فضایی بین المللی میزبان اندام تراشه، ابرکامپیوتر و لیزرهای کانتومی بوده و در آینده نیز به پیشرفته ترین سرویس بهداشتی ناسا مجهز خواهد شد. توالت فضایی ناسا در مدت زمان ۶ سال و با هزینه ۲۳ میلیون دلار طراحی و اجرا شده است. احتمالاً این توالت در هفته آینده با کپسول باربری سیگنوس نورثروپ گرومن ایستگاه فضایی ارسال خواهد شد.

توالت فضایی جدید ناسا با توجه به نیاز و فضاپیماهای سرنشین‌دار در آینده طراحی شده است. این توالت قرار است بر روی کپسول اوراین که فضانوردان ناسا را حمل خواهد کرد، نصب شود. همچنین فضانوردان مستقر در ماه نیز پس از آن رهسپار مریخ خواهند شد. به همین دلیل ناسا پیش از ارسال فضانوردان تلاش دارد تا از توالت جدید خود در ایستگاه فضایی استفاده کرده و از کارکرد آن طبق برنامه‌های مشخص شده مطمئن شود.

توالت جدید ناسا با طراحی شبیه به توالت های قدیمی یکی بوده و شامل بخش هایی مانند فشرده سازی پسماند جداشدنی برای انداختن مدفوع و همچنین یک نشیمنگاه برجسته خواهد بود. مزیت اصلی این توالت حالت فشرده آن بوده که نسبت به مدل های قبلی بسیار جمع و جورتر است. همچنین این قابلیت را دارد که ادرار را پیش از ارسال به سامانه پشتیبانی و تبدیل به آب آشامیدنی تصفیه کند. توالت مدل های قدیمی در ایستگاه فضایی بین المللی در مکانی زیر دیواره سازه قرار گرفته و اعمال تعمیرات بر روی آن امکان پذیر نیست.

در هر صورت اجابت مزاج در محیط ریزگرانش همواره برای فضانوردان چالش برانگیز خواهد بود و علاوه بر آن دهانه کوچک توالت فضایی جدید برای تازه کاران چندان راحت نیست. این فضانوردان برای تمرین هدف گیری روی توالت فضایی تمرین های خود را بر روی نمونه شبیه سازی شده ای انجام خواهند داد که مجهز به دوربین درون کاسه بوده و فضانورد از طریق تماشای نمایشگر میتوانند نشانه گیری را تمرین کنند. در واقع اغلب طراحی های مد نظر ناسا همواره بر استفاده از تجربیات گذشته و بر اصل فایده‌گرایی بنا شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال