کشف سرنخ هایی از حیات مربوط به 3.5 میلیارد سال پیش

دانشمندان در غرب استرالیا موفق به کشف ماده معدنی ای شده اند که دست نخورده باقی مانده و در منطقه پیلبارای این کشور قرار دارند. این ماده آلی که درون نمونه‌های سنگی از سازند ۳٫۵ میلیارد ساله «Dresser» است در طول زمان از تغییرات زیست محیطی کاملا حفظ شده است. به گزارش سرویس اخبار علمی […]

دانشمندان در غرب استرالیا موفق به کشف ماده معدنی ای شده اند که دست نخورده باقی مانده و در منطقه پیلبارای این کشور قرار دارند. این ماده آلی که درون نمونه‌های سنگی از سازند ۳٫۵ میلیارد ساله «Dresser» است در طول زمان از تغییرات زیست محیطی کاملا حفظ شده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، در این بقایا مواد آلی نیز دیده می شود که از جمله آن ها می توان به بقایای میکروبی اشاره کرد. در دهه 1980 فرض بر این بود که استروماتولیت‌های سازند «Dresser» منشاء زیست‌زایی دارند؛ اما نزدیک به چهار دهه است که این نظریه دیگر مورد پذیرش نبوده و محققان نتوانستند مشاهداتی در این رابطه پیدا کنند. دکتر «رافائل بامگارتنر» محقق در مرکز اخترزیست‌شناسی استرالیا در دانشگاه نیوسائوث ولز در این رابطه می گوید: «این یک کشف هیجان‌انگیز است؛ ما برای نخستین‌بار می توانیم به جهانیان نشان دهیم که این استروماتولیت‌ها شواهدی قطعی از حیات اولیه بر روی زمین هستند. از این اکتشاف می توان به عنوان بهترین ابزار برای اثبات وجود چنین حیات باستانی در زمین یاد کرد.»

این استروماتولیت‌ها از درون سنگ ها و بخشی که دچار هوازدگی شده بوده است جمع آوری شده ولی با اینحال از تغییرات زیست محیطی در امان مانده اند. میکروسکوپی الکترونی پرقدرت، طیف‌سنجی و تجزیه و تحلیل ایزوتوپی از جمله ابزارهای تحلیلی هستند که مورد استفاده پژوهشگران در این رابطه قرار گرفته است. دکتر «مارکو فیرونتینی» از دانشگاه غرب استرالیا در این رابطه بیان می کند: «این شواهد مهم و جدید می تواند بعنوان یک گام رو به جلو قلمداد شود که این امکان را به ما می دهد تا وجود حیات باستانی در سیارۀ خودمان را به اثبات برسانیم. استروماتولیت‌های موجود در سازند Dresser معمولا ریشه در سطوح سنگ‌ها دارند و به شدت دچار هوازدگی شده‌اند.» جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه کشفیات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال