ایلان ماسک برنامه‌های استارشیپ برای ۴ سال دیگر و فرود بدون سرنشین روی مریخ را اعلام کرد

ایلان ماسک اخیراً در کنگره بین المللی فضانوردی برنامه‌های این شرکت برای پرواز آزمایشی استارشیپ را بیان کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارشیپ راکت بزرگ شرکت اسپیس ایکس اکنون مراحل آزمایشی خود را پشت سر می‌گذارد تا به زودی دومین پرواز خود را انجام دهد. از طرفی ایلان ماسک نیز اخیرا […]

ایلان ماسک اخیراً در کنگره بین المللی فضانوردی برنامه‌های این شرکت برای پرواز آزمایشی استارشیپ را بیان کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارشیپ راکت بزرگ شرکت اسپیس ایکس اکنون مراحل آزمایشی خود را پشت سر می‌گذارد تا به زودی دومین پرواز خود را انجام دهد. از طرفی ایلان ماسک نیز اخیرا در مصاحبه‌ای در مورد پرواز آزمایشی استارشیپ اعلام کرد این فضاپیما شانس زیادی برای رسیدن به مدار زمین در دومین پرواز آزمایشی خود خواهد داشت.

ایلان ماسک در این مصاحبه اعلام کرد اسپیس ایکس انتظار دارد فضاپیمای استارشیپ طی ۴ سال آینده بتواند برای فرود روی سطح مریخ در یک ماموریت بدون سرنشین موفق عمل کند.

پرواز آزمایشی استارشیپ با تغییرات زیاد در راکت اولیه و انجام آزمایش‌های مختلف به زودی انجام خواهد شد. ماسک در جریان کنگره فضایی در توضیحات خود اعلام کرد قصد ندارد در دومین پرواز انتظارات خود از استارشیپ را بالا ببرد. البته وی تاکید کرد اولین پرواز آزمایشی این فضاپیما که در ۲۰ آوریل انجام شده بود نیز با وجود انفجار همچنان موفقیت آمیز تلقی می‌شود.

وی در جریان سخنرانی خود به تغییرات استارشیپ و اقدامات اسپیس ایکس برای اجرای فرایند جدایی داغ اشاره کرد. به گفته وی در صورتی که استارشیپ بتواند به مدار زمین وارد شود این شرکت برای نخستین بار امکان آزمایش سپر حرارتی موشک را خواهد داشت.

ایلان ماسک اعلام کرد طی ۴ سال آینده اسپیس ایکس ماموریت بدون خدمه به مریخ و فرود روی سطح سیاره سرخ را انجام خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال