متا استفاده از برخی منابع دارای کپی رایت برای آموزش هوش مصنوعی را تایید کرد

متا اعلام کرد برای آموزش هوش مصنوعی از برخی کتاب‌های دارای کپی رایت استفاده کرده است. با این وجود این شرکت قصد ندارد به دلیل استفاده از این کتاب‌ها غرامتی به نویسندگان پرداخت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر آموزش مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی از طریق محتواهای اختصاصی بسیار […]

متا اعلام کرد برای آموزش هوش مصنوعی از برخی کتاب‌های دارای کپی رایت استفاده کرده است. با این وجود این شرکت قصد ندارد به دلیل استفاده از این کتاب‌ها غرامتی به نویسندگان پرداخت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر آموزش مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی از طریق محتواهای اختصاصی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این بین متا نیز به استفاده از کتاب‌های دارای کپی‌رایت برای آموزش هوش مصنوعی خود اعتراف کرده است. این شرکت اعلام کرد قصد ندارد بابت این اقدام غرامتی به نویسندگان این کتاب‌ها پرداخت کند.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد برخی از نویسندگان مدعی استفاده غیرقانونی از مطالب دارای کپی رایت در آموزش هوش مصنوعی متا شده و علیه شرکت نیز شکایت‌هایی را به ثبت رساندند. متا نیز اعلام کرد در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود از کتاب‌های دارای حق تکثیر آموزش استفاده کرده است. در بین نویسندگان معترض نام نویسنده و کمدین سارا سیلورمن و ریچارد کاترین و دیگر نویسندگان دارای آثار حق کپی رایت دیده می‌شود.

به گفته متا برای آموزش مدل‌های زبانی بزرگ Llama 1 و Llama 2 از مجموعه Books3 استفاده شده که در آن بیش از ۱۹۵ هزار کتاب به شکل متن ساده و در مجموع ۳۷ گیگابایت حجم داده وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال