هوش مصنوعی متا به نام Llama 2 Long بهترین در بین رقبا در پاسخ به سوالات طولانی

هوش مصنوعی متا با نام Llama 2 Long نسبت به دیگر ابزارهای هوش مصنوعی موجود در بازار بهتر می‌تواند به سوالات طولانی پاسخ دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار هوش مصنوعی جدید متا که چند روز پیش توسط این شرکت معرفی شد میتواند بهتر از رقبای خود مانند GPT-3.5 Turbo به […]

هوش مصنوعی متا با نام Llama 2 Long نسبت به دیگر ابزارهای هوش مصنوعی موجود در بازار بهتر می‌تواند به سوالات طولانی پاسخ دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار هوش مصنوعی جدید متا که چند روز پیش توسط این شرکت معرفی شد میتواند بهتر از رقبای خود مانند GPT-3.5 Turbo به سوالات طولانی پاسخ دهد. محققان این شرکت با هدف معرفی هرچه بهتر این ابزار مقاله‌ای را در این زمینه منتشر کردند که در آن بررسی‌های بیشتر این ابزار هوش مصنوعی قرار دارد.

طبق این مقاله یکی از ویژگی‌های اصلی مدل جدید هوش مصنوعی متا پاسخگویی به سوالات طولانی است به طوری که می‌تواند بهتر از رقبا عمل کند. هوش مصنوعی جدید متا با نام Llama 2 Long نسخه بهبود یافته از مدل Llama محسوب می‌شود که پیش از این معرفی شده بود. از جمله ویژگی‌های این هوش مصنوعی انجام کارهای مختلف مانند کدنویسی، فهم زبان محاوره و ریاضیات است.

البته ویژگی و قابلیت اصلی این مدل پاسخ به متون طولانی و آموزش در مورد آنها بوده است. پیکربندی این مدل به گونه‌ای بوده که می‌تواند دنباله‌های طولانی را به راحتی مدیریت کند. این در حالی است که مدل‌هایی از قبیل GPT-3.5 Turbo و Claude 2 در زمینه دریافت اطلاعات ورودی دارای محدودیت‌هایی هستند.

پژوهشگران متا از ۷ تا ۷۰ میلیارد پارامتر برای ساخت این مدل هوش مصنوعی استفاده کردند. همچنین ۴۰۰ میلیارد توکن داده از جمله متون طولانی مربوط به مجموعه داده‌های نسخه اصلی این مدل به آن اضافه شد. متا در مورد این ابزار مدعی است مدل هوش مصنوعی جدید قادر است سوالات بسیار طولانی با حداکثر ۲۰۰ هزار نویسه را پاسخ دهد. حجم از ورودی معادل یک کتاب ۴۰ صفحه‌ای خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال