متا رهگیری فعالیت کاربران از طریق تزریق کد به وب سایت ها را تائید کرد

متا پس از اعلام یافته های مهندس سابق گوگل در مورد رهگیری فعالیت کاربران این اقدام را رسما تایید کرد. این شرکت اعلام کرد با تزریق کد به وب سایت های به نمایش در آمده از طریق مرورگر داخلی خود فعالیت کاربران را رهگیری کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا […]

متا پس از اعلام یافته های مهندس سابق گوگل در مورد رهگیری فعالیت کاربران این اقدام را رسما تایید کرد. این شرکت اعلام کرد با تزریق کد به وب سایت های به نمایش در آمده از طریق مرورگر داخلی خود فعالیت کاربران را رهگیری کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا از طریق باز نویسی وب سایت های بازدید شده توسط کاربران به رهگیری آنها در سراسر وب می پردازد. این موضوع توسط مهندس سابق گوگل تحقیق و بررسی شد. تحقیقات وی نشان میدهد این رهگیری در اثر استفاده آنها از مرورگر های داخلی فیسبوک و اینستاگرام اتفاق افتاده است.

 آنها با کلیک روی لینک ها در فیسبوک و اینستاگرام و انتقال به مرورگر داخلی این شبکه اجتماعی به جای فایرفاکس یا سافاری امکان کنترل شدن توسط متا را به آنها می‌دهند. فلیکس کراوز پژوهشگر حوزه حریم خصوصی که پیش از این به عنوان یک مهندس در گوگل کار کرده است می گوید: از طریق تزریق کد رهگیری به وب سایت های نمایش داده شده اینستاگرام قادر خواهد بود تا کاربران را رهگیری کند. زمانی که آنها روی تبلیغات نمایش داده شده کلیک می کنند اینستاگرام می تواند تمامی تعاملات آنها نظیر گزینه ها و لینک های کلیک شده و یا متن های انتخاب شده و همچنین ورودی هایی نظیر رمز عبور، آدرس و شماره کارت اعتباری را نظارت کند.

 طبق بیانیه متا که برای گاردین ارسال شده است این شرکت این مورد را تایید کرده است. به گفته متا سیستم تزریق کد تنها پس از اجازه کاربر در اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام و همچنین رهگیری فعالیت های وی انجام خواهد شد. این شرکت اعلام کرد این رهگیری با هدف تجمیع داده های مورد استفاده  انجام می گیرد.

 نماینده متا نیز در این مورد گفته است: توسعه این کد با این هدف انجام شد تا به نوعی انتخاب های مردم در پلتفرم های ما مورد احترام باشد. همچنین در زمانی که کاربر از طریق مرورگر داخلی خرید انجام میدهد اطلاعات پرداخت نیز با هدف تکمیل خودکار فرم ها و با اجازه کاربر ذخیره میشود. فلیکس کراوز با ساخت ابزار جدید قادر است دستورهای اضافه شده به وب سایت ها توسط مرورگر را شناسایی کند. وی با کمک همین ابزار توانست تزریق کد توسط فیسبوک و اینستاگرام به وب سایت ها را شناسایی کند. به گفته وی با کمک این ابزار هیچ تغییری در دیگر مرورگرهای عادی و یا اپلیکیشن ها وجود نداشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال