اتهام جدید به اسپیس ایکس؛ ایجاد تبعیض در استخدام پناهندگان

اسپیس ایکس به ایجاد تبعیض در مورد متقاضیان کار پناهجو متهم شده است. این بار وزارت دادگستری آمریکا شکایتی را علیه این شرکت به ثبت رسانده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وزارت دادگستری آمریکا شکایتی را علیه اسپیس ایکس ثبت کرده و در آن این شرکت را به تبعیض علیه استخدام […]

اسپیس ایکس به ایجاد تبعیض در مورد متقاضیان کار پناهجو متهم شده است. این بار وزارت دادگستری آمریکا شکایتی را علیه این شرکت به ثبت رسانده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وزارت دادگستری آمریکا شکایتی را علیه اسپیس ایکس ثبت کرده و در آن این شرکت را به تبعیض علیه استخدام پناهجویان و پناهندگان متهم کرده است. طبق اعلام این سازمان این کار نقض قانون مهاجرت و تابعیت محسوب می‌شود.

کریستین کلارک، دستیار دادستان در این مورد می گوید: بررسی اخیر نشان داده اسپیس ایکس در مورد استخدام پناهجویان تبعیض قائل شده و نتوانسته به طور منصفانه آنها را استخدام کند. این ممنوعیت استخدام خلاف قوانین فدرال بوده زیرا بدون توجه به صلاحیت متقاضیان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: طبق این بررسی ها مدیران و مقامات اسپیس ایکس شرایطی را ایجاد کرده اند که بر اساس آن پناهندگان و پناهجویان نسبت به استخدام در این شرکت منصرف میشوند.

این شرکت در سالهای اخیر در تمامی آگهی های استخدامی خود اعلام کرد که می تواند تنها شهروندان آمریکایی را استخدام کند. از طرفی قوانین مربوط به عدم دستیابی کشورهای تحریم شده به فناوری باعث ایجاد چنین مانعی در استخدام نخواهد شد.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: طبق قوانین موجود اسپیس ایکس باید پناهندگان و پناهجویان را همانند دیگر افراد و برای همان مشاغل استخدام کند. این افراد نیز همانند شهروندان آمریکایی تحت نظر قوانین قرار دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال