مطالعات جدید نشان می‌دهد نور بدون حضور گرما می‌تواند باعث تبخیر آب شود

مطالعات اخیر دانشمندان نتیجه شگفت انگیز به دنبال داشته است. این مطالعات نشان می‌دهد نور به تنهایی و بدون حضور گرما می‌تواند کارایی بیشتری نسبت به آنچه پیش از این تصور می‌شد داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه فناوری ماساچوست در کشف اخیر خود متوجه شدند که نور به […]

مطالعات اخیر دانشمندان نتیجه شگفت انگیز به دنبال داشته است. این مطالعات نشان می‌دهد نور به تنهایی و بدون حضور گرما می‌تواند کارایی بیشتری نسبت به آنچه پیش از این تصور می‌شد داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه فناوری ماساچوست در کشف اخیر خود متوجه شدند که نور به تنهایی می‌تواند آب را تبخیر کرده و بدون وجود گرمایی فرایند را به صورت کارآمدتر نیز انجام دهد. این کشف اخیر می‌تواند درک ما را در پدیده‌های طبیعی و یا سیستم‌های نمک زدایی بهبود بخشد.

با دریافت انرژی کافی توسط مولکول‌های آب در نزدیکی سطح مایع فرایند تبخیر صورت می‌گیرد. گرما منبع انرژی محسوب شده و در مورد چرخه آب زمینی گرمای مورد نظر از نور خورشید دریافت می‌شود.

اخیراً دانشمندان به اطلاعاتی در زمینه آب موجود در هیدروژل ها دست پیدا کردند. در اطلاعات جدید مشخص شد سرعت تبخیر آب نسبت به میزان گرمایی که در معرض آن قرار می‌گیرد بیشتر شده و گاهی اوقات از لحاظ نظری به ۳ برابر می‌رسد.

محققان دانشگاه ام آی تی در مطالعه جدید خود تحقیقاتی را در زمینه آنچه ممکن است در این فرایند رخ دهد آغاز کردند. در ابتدا آنها نسبت به تبخیر اضافی توسط نور به تنهایی مشکوک بودند. این ایده می‌تواند بسیار تعجب انگیز باشد. زیرا نور توسط آب جذب نمی‌شود.

در این مطالعه از یک نمونه هیدروژل استفاده شد که در معرض طول موج‌های مختلف نور قرار گرفت. در این آزمایش میزان جرمی که در طول زمان در اثر تبخیر کاهش پیدا کرد مورد اندازه‌گیری قرار گرفت. در نهایت در این آزمایش مشخص شد سرعت تبخیر آب بیشتر از حد حرارتی بوده طول موج نور متفاوت روی درجه تبخیر موثر بوده است. طول موج نور سبز باعث اوج سرعت تبخیر شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال