کدام روش برای کنترل تردد کارمندان بهتر است؟

برای انسان همواره سنجش عملکرد افرادی که بر آنها مدیریت می کند از اهمیت زیادی برخوردار بوده است چرا که انسان هوشمند می دانست برای افزایش بازدهی بیشتر یک تجارت می بایست میزان عملکرد مفید کارکنان خود را با در نظر گرفتن میزان توانایی ایشان کنترل کرد و به نحو صحیح افزایش داد؛ بنابراین روش […]

برای انسان همواره سنجش عملکرد افرادی که بر آنها مدیریت می کند از اهمیت زیادی برخوردار بوده است چرا که انسان هوشمند می دانست برای افزایش بازدهی بیشتر یک تجارت می بایست میزان عملکرد مفید کارکنان خود را با در نظر گرفتن میزان توانایی ایشان کنترل کرد و به نحو صحیح افزایش داد؛ بنابراین روش های مختلفی اختراع کرد و رفته رفته با در نظر گرفتن مزایا و معایب آن، روش ها را بهینه سازی کرد و یا به صورت کامل آن را کنار گذاشت.

دستگاه کنترل تردد به وسیله ورود رمز

با استفاده از این دستگاه، کارمندان رمز مخصوص به خود را وارد می کنند، سپس اطلاعات کاربری ایشان تشخیص داده می شود و ثبت ورود یا خروج آن ها به منظور حضور و غیاب انجام می گردد، عملکرد این نوع از دستگاه کنترل تردد حتی از سیستم کارتی نیز آسان تر است به این دلیل که وسیله ی فیزیکی برای کارمند در نظر گرفته نشده و تنها می بایست کد مربوط به خود را در حافظه نگه دارد. از معایب این سیستم می توان به احتمال فراموش کردن رمز کاربر و یا ثبت ورود و خروج کارمند با کد رمز کارمند دیگر، به منظور تقلب اشاره کرد.

دستگاه کنترل تردد بیومتریک

انواع دیگری از سیستم های حضور و غیاب که امنیت بیشتری از دستگاه های قبلی دارند، سیستم های کنترل تردد بیومتریک می باشند که شناسایی یک فرد را بر اساس مشخصات فیزیولوژیکی و یا رفتار وی تشخیص می دهند و به دو دسته ی دستگاه های کنترل تردد اثر انگشتی و کنترل تردد تشخیص چهره تقسیم بندی می شود. از نقاط ضعف این سیستم ها می توان به ضعیف شدن سنسور اثر انگشت، شیوع ویروس از طریق لمس سنسور دستگاه توسط چندین نفر از پرسنل، مشکلات در تشخیص چهره ی افراد در صورت تغییرات ظاهری، قیمت بسیار بالا برای تهیه و جایگزینی دستگاه و … اشاره کرد.

دستگاه کنترل تردد به روش تکنولوژی نوین اندروید و بر پایه ی اپلیکیشن

امروزه تکنولوژی های پیشرفته از جمله تکنولوژی اپلیکیشن های تلفن هوشمند، جهان اطراف ما را تحت تاثیر خود قرارداده، یا بهتر است بگوییم که نمی توان آینده ی دنیا را جدا از هوش مصنوعی و تکنولوژی این اپلیکیشن ها دانست.

یکی از تکنولوژی های نوین در زمینه مدیریت منابع انسانی، استفاده از سیستم های هوشمند جهت انجام امور مربوط به حضور و غیاب پرسنل می باشد. به گزارش ایسنا، نرم افزار حضور و غیاب اندروید دینگ که وظیفه ی کنترل تردد پرسنل را بعهده دارد، خطاهای روش های قبلی را ندارد و مدیران کسب و کار می توانند با هزینه مناسب و به آسانی، شخصا بر تردد کارکنان نظارت کنند. مستقیما در هر جا و هر زمانی، حضور و غیاب پرسنل را با دریافت اعلان بر روی گوشی موبایل خود، در لحظه تحت نظارت داشته و به دلیل عدم نیاز به لمس یک دستگاه مشترک، درصد ابتلا به بیماری های مختلف افراد یک مجموعه را به صفر برساند.

امکانات کلیدی سامانه حضور و غیاب

  1. نمایش زنده و لحظه ای وضعیت حضور و غیاب به صورت آنلاین
  2. شیفت و ساعات کاری متنوع برای کارکنان کسب و کار
  3. امکان  ثبت درخواست مرخصی و ماموریت توسط کارمند و قابلیت تایید و یا رد درخواست توسط مدیر
  4. محاسبه ساعت کاری پرسنل و قابلیت گزارش گیری آنلاین از کارکرد آن ها
  5. مدیریت سامانه از طریق وب پنل مدیریت

دستگاه کنترل تردد دینگ به اینترنت نیازی ندارد و فقط می بایست به شبکه برق متصل باشد. تلفن همراه کارمندان نیز ترجیحا برای ثبت ورود و خروج خود توسط اپلیکیشن موبایل و دستگاه بی سیم دینگ، باید متصل به اینترنت باشد، در صورت عدم اتصال اینترنتی ثبت ورود و خروج توسط ارسال پیامک نیز می تواند انجام گردد، ولی شرط لازم آن قرار گرفتن در نزدیکی دستگاه دینگ می باشد.