نرم افزارهای حسابداری مورد نیاز شرکت های بازرگانی

همانطور که می‌دانید حسابداری جزئی جدایی ناپذیر از هر شغل است. انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی به منظور پاسخ‌گویی مناسب به نیازهای شغلی شما بسیار مهم است. انواع مختلفی از نرم افزارهای حسابداری وجود دارد که هرکدام انواع مختلفی از نیازها را برآورده می‌کنند. این نرم افزارها به شما کمک می‌کنند تا  زمان خود […]

همانطور که می‌دانید حسابداری جزئی جدایی ناپذیر از هر شغل است. انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی به منظور پاسخ‌گویی مناسب به نیازهای شغلی شما بسیار مهم است. انواع مختلفی از نرم افزارهای حسابداری وجود دارد که هرکدام انواع مختلفی از نیازها را برآورده می‌کنند.

این نرم افزارها به شما کمک می‌کنند تا  زمان خود به طور کارآمدتری مدیریت کنید. نرم‌افزار حسابداری راه‌حلی است که توسط حسابداران، متخصصان حسابداری و صاحبین مشاغل برای پردازش معاملات و مدیریت حساب‌ استفاده می‌شود. حسابداری بازرگانی به طور کلی فرآیند ثبت، تجزیه و تحلیل و تفسیر معاملات و اطلاعات مالی است. گاهی اوقات پیگیری این عملیات ممکن است عملی دشوار باشد بنابراین شرکت‌های بازرگانی اقدام به استفاده از انواع نرم افزار حسابداری بازرگانی می‌کنند. حال ممکن است از خود بپرسید که چرا نرم افزار حسابداری بازرگانی برای شرکت‌ها مهم است؟

حسابداری طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را به منظور ثبت اطلاعات دقیق مالی برای یک شرکت در بر می‌گیرد. با توجه به میزان دقت بالای لازمه برای انجام امور مرتبط با حسابدری، انجام دستی کار می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد. نرم افزار حسابداری به ساده‌سازی این فرایندها کمک می‌کند.

این نرم‌افزارها به صاحبان مشاغل فرصت بیشتری می‌دهند تا بر مدیریت و اجرای استراتژی‌های خود تمرکز کنند. در ادامه این مقاله از فراپیام نکات بیشتری در خصوص نرم‌افزارهای مالی، حسابداری و بازرگانی در اختبار شما قرار می‌دهیم.

مزایای استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری

پیش از آنکه به مزایای  نرم افزارهای حسابداری اشاره کنیم پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد تهیه نرم‌افزار حسابداری دارید، ولی نمی‌دانید چگونه باید مناسب‌ترین انتخاب را بر حسب تجارت‌تان انجام دهید، می‌توانید به سایت صفحه https://www.farapayam.com/product/financial سایت فراپیام مراجعه کنید. بطور کلی مزایای استفاده از نم‌افزارهای حسابداری شامل موراد زیر می‌شود:

  • اتوماتیک سازی وظایف

ورود دستی اطلاعات حسابداری خسته کننده و مستعد خطا است. با اتوماسیون نرم افزارهای حسابداری، دیگر ورودی اطلاعات دستی به حداقل رسیده و کارایی افزایش می‌یابد. یک سیستم حسابداری خوب شما را ملزم می‌کند اطلاعات را فقط یک بار وارد کنید. این نرم‌افزار در صورت نیاز به ایجاد یک معامله جدید به طور خودکار اطلاعات شما را استخراج می‌کند.

  • ساده سازی محاسبه مالیات‌ها

زمان فرارسیدن پرداخت مالیات برای اکثر مشاغل امری بسیار طاقت فرسا است. پیگیری دستی کلیه معاملات، محاسبه میزان بدهی‌ها و ثبت بازدهی عملی بسیار وقت‌گیر و سخت است. نرم افزار حسابداری با ثبت و استفاده بهینه از داده‌ها انجام این روند را برایتان آسان می‌کند.

  • دسترسی به داده‌ها

دسترسی به داده‌های مالی با استفاده از نرم افزار حسابداری امری بسیار آسان است. یک فضای ابری حسابداری به شما این امکان را می‌دهد که هر زمان که خواستید اقدام به بررسی اطلاعات خود کنید. برای انجام این کار شما تنها به یک دستگاه مناسب، اتصال به اینترنت و یک مرورگر وب نیاز دارید.

  • پشتیبانی از داده‌ها

تهیه نسخه پشتیبان از مقالات و محاسبه‌ها کار دشواری است و اکثر افراد حاضر نیستند حساب‌های خود را دستی کپی کنند. اگر از داده‌ها پشتیبان تهیه نکنید ممکن است اطلاعات خود را گم کنید.

نرم افزار حسابداری روشی طراحی کرده است که در آن داده‌ها را در صورت نیاز به سوابق، به آسانی بازیابی می‌کند. سیستم‌های حسابداری ابری نیز پشتیبان‌گیری منظمی دارند تا در نهایت بتوانند از اتلاف اطلاعات جلوگیری کنند.

ویژگی‌های اصلی یک نرم افزار مالی

نرم افزار حسابداری ویژگی‌های بسیاری را ارائه می‌دهند که به ساده سازی کارهای حسابداری شما کمک می‌کند. این نرم‌افزارها ویژگی‌های خاصی همچون  سنجش میزان ورود و خروج تجارت و امکان کنترل بیشتر امور را به شما می‌دهند. در ادامه قصد داریم تا شما را بیشتر با ویژگی این نرم‌افزارهای مالی آشنا سازیم.

  • پردازش فاکتورها

پردازش فاکتورها یکی از دغدغه‌های اساسی هر شغل است. یک نرم افزار حسابداری باید به شما بگوید که چه میزان بدهی دارید و چه موقع باید پرداخت کنید. همچنین باید ویژگی‌های اضافی مانند صورت‌حساب خودکار، یادآوری‌های پرداخت و تبدیل خودکار تخمین‌ها را داشته باشد.

  • پرداخت آنلاین

جمع‌آوری پرداختی‌ها یک قسمت اساسی در هر تجارت است. یک نرم افزار حسابداری خوب باید انجام این‌کار را برای شما آسان کند. نرم افزار حسابداری خوب از ادغام درگاه پرداخت، پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا پرداخت‌ها را به‌صورت آنلاین جمع آوری کنید.

  • گزارش‌دهی

عمل حسابداری بدون تجزیه و تحلیل اعداد یک امر بی‌نتیجه است. تمام نرم افزارهای حسابداری با تجزیه و تحلیل اعداد، گزارش‌هایی مالی برای تصمیم‌گیری‌ تجاری در آینده فراهم می‌کنند. برخی نرم افزارهای حسابداری فراتر از سایرین رفته و از قابلیت‌هایی مانند اشتراک گزارش، برنامه‌ریزی و شخصی سازی پشتیبانی می‌کنند.

  • ویژگی‌های بصری مناسب

ویژگی‌های بصری در تمام زمینه‌های کاری می‌توانند سبب ایجاد سبکی حرفه‌ای‌تر برای کسب و کارها شوند. هر چه ویژگی‌های بصری یک نرم افزار حرفه‌ای‌تر باشد، می‌تواند به درک بهتر موضوعات توسط افراد کمک کند. ویژگی بصری می‌تواند در قالب گزارش‌های جذاب، نمودار‌ها و تصاویر مناسب بروز کنند.

  • آپدیت بودن

قبل از تهیه یک نرم افزار حسابداری باید ابتدا بررسی کنید که آیا با آخرین تغییرات قانونی مطابقت دارد یا خیر. در صورت تغییر این موارد یک شرکت حسابداری باید بتواند به سرعت خود را با قوانین هماهنگ سازد.

  • حفظ امنیت اطلاعات مالی

همان طور که می‌دانید اطلاعات مالی پایه و اساس یک شرکت هستند. بنابر قوانین تایین شده، هرگونه خطا در ثبت اطلاعات مالی می‌تواند سبب آسیب‌های جدی به شرکت شود. اهمیت بالای حفظ امنیت اطلاعات مالی، سبب گشته تا نرم افزار‌های حسابداری گزینه‌ای بهتر در مقابل شیوه سنتی باشند.

  • سادگی و کاربردی بودن

فکر می‌کنید چرا برخی از شرکت‌ها در زمینه تولید نرم ‌افزار توانسته‌اند اینقدر پیشرفت کنند. باید به شما بگوییم که این شرکت‌ها اقدام به طراحی و ساخت برنامه‌های ساده و کاربر پسند کرده‌اند.

با طراحی ساده و کاربردی چنین نرم افزارهایی، حسابداران راحت‌تر می‌توانند با آن کار کنند. با توجه به اهمیت این موضوع دیگر سادگی و کاربردی بودن نرم افزارهای مالی به یک هدف برای تولیدکنندگان این برنامه‌ها مبدل گشته است.

  • سرعت پردازش بالا

اولین ویژگی نرم ‌افزار حسابداری سرعت حسابرسی بالای آن‌ها است. سرعت بالا این نرم ‌افزار سبب می‌شود تا حسابدارن کمتر از گذشته وقت خود را صرف حساب و کتاب کنند. در این شرایط بازده حسابدار به میزان قابل توجهی افزایش داده می‌شود.