تولید بزرگترین تراشه کوانتومی توسط محققان دانشگاه ام آی تی

محققان در دانشگاه ام آی تی توانستند بزرگ‌ترین تراشه های کوانتومی را با کمک اتم های مصنوعی تولید کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دیرک انگلوند، استادیار گروه مهندسی برق در دانشگاه ام آی تی توانسته است موفقیت بزرگی در زمینه پردازنده های کوانتومی کسب کند. در کامپیوترهای کوانتومی به جای بیت […]

محققان در دانشگاه ام آی تی توانستند بزرگ‌ترین تراشه های کوانتومی را با کمک اتم های مصنوعی تولید کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دیرک انگلوند، استادیار گروه مهندسی برق در دانشگاه ام آی تی توانسته است موفقیت بزرگی در زمینه پردازنده های کوانتومی کسب کند. در کامپیوترهای کوانتومی به جای بیت از بیت های کوانتومی یا کیوبیت استفاده می‌شود. همین امر به این رایانه ها اجازه می‌دهد تا محاسبات بسیار دشوار را انجام دهند.

 در پردازش رایانه های کوانتومی یکی بیت به عنوان پایه پردازش کوانتومی و رمزنگاری استفاده می شود. اتم های مصنوعی که از آنها برای ساخت تراشه های کوانتومی استفاده شده است و به میکرو چیپلت های کوانتومی نیز معروف هستند از برش های نازک میکروسکوپی الماس ساخته شده اند. همچنین این اتم ها از مراکز رنگی در الماس و در فضاهای خالی مملو از اتمهای دیگر مانند ژرمانیوم و سیلیکون تشکیل شده اند. این اتم های مصنوعی در هنگام ساده کردن ذرات رنگی نور قادر هستند اطلاعات کوانتومی را نیز حمل کنند محققان با این روش در محیط آزمایشگاهی توانستند یک تراشه ۱۲۸ بیتی تولید کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال