تلاش‌های کوالکام و ZTE برای افزایش سرعت اینترنت 5G فرکانسهای با موج میلیمتری

دو شرکت کوالکام و ZTE طی یک آزمایش موفق شدند تا سرعت اینترنت 5G را افزایش دهند. در این آزمایش از تجهیزات موج میلیمتری 5G استفاده شد و در طی آن سرعت داون لینک اینترنت 5G به ۲.۴۳ گیگابیت بر ثانیه رسید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همکاری کوالکام و شرکت ZTE […]

دو شرکت کوالکام و ZTE طی یک آزمایش موفق شدند تا سرعت اینترنت 5G را افزایش دهند. در این آزمایش از تجهیزات موج میلیمتری 5G استفاده شد و در طی آن سرعت داون لینک اینترنت 5G به ۲.۴۳ گیگابیت بر ثانیه رسید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همکاری کوالکام و شرکت ZTE به موفقیت در آزمایش موج میلیمتری 5G انجامید. برای این کار از یک دستگاه خاص مجهز به مودم جدید اسنپدراگون کوالکام و همچنین زیرساخت شبکه شرکت ZTE در چین استفاده شد.

 به گفته یان چن‌وی نایب‌رئیس ارشد محصولات کوالکام آزمایش انجام شده یک دستاورد اشتراکی برای تجاری سازی 5G موج میلیمتری خواهد بود. در واقع با این آزمایش پیشرفت مهمی در این فناوری حاصل شد که با استفاده از آن بتوان مسیر تکامل 5G نمایان شده و در نهایت این تکنولوژی موج میلیمتری به صورت جهانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 قرار است در مراحل بعدی از مزایای این تکنولوژی در کنار ویژگی های دیگر مربوط به حوزه 5G استفاده شود و بدین ترتیب روند حرکت به سوی جامعه دیجیتال با سرعت بیشتری انجام گیرد.

به گفته کوآلکام این آزمایش نتیجه ده سال تلاش این شرکت و آزمایش های انجام شده در این زمینه بوده است. کوالکام در سال ۲۰۱۹ فعالیت خود را در زمینه حوزه 5G موج میلیمتری با هدف استفاده از آن در اینترنت بیسیم پرسرعت آغاز کرد. امواج میلیتری همان امواج الکترومغناطیسی در فرکانس‌های رادیویی بسیار بالا محسوب می‌شوند که معمولاً در باند 30 تا 300 گیگاهرتز قرار می‌گیرد. پیش از این به دلیل وجود جذب بالا در اتمسفر از این امواج برای مخابره های کوتاه برد همچون رادارهای نظامی استفاده می‌شد. اما آزمایش اخیر نشان داد که می‌توان از این موج میلیمتری در اینترنت 5G نیز استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال