محققان ام آی تی: هزینه استفاده از هوش مصنوعی نسبت به انسان در مشاغل گران‌تر است

محققان دانشگاه ام آی تی در تحقیق خود در مورد به کارگیری هوش مصنوعی در بسیاری از مشاغل اعلام کردند استفاده از هوش مصنوعی و جایگزینی آن با نیروی انسانی بسیار گران‌تر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه ام آی تی در مطالعات خود متوجه شدند جایگزین کردن هوش مصنوعی […]

محققان دانشگاه ام آی تی در تحقیق خود در مورد به کارگیری هوش مصنوعی در بسیاری از مشاغل اعلام کردند استفاده از هوش مصنوعی و جایگزینی آن با نیروی انسانی بسیار گران‌تر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه ام آی تی در مطالعات خود متوجه شدند جایگزین کردن هوش مصنوعی با نیروی انسانی می‌تواند در بسیاری از مشاغل با هزینه بیشتری همراه باشد. در حال حاضر استفاده از هوش مصنوعی به جای کارکنان بسیار گسترده بوده و باعث نگرانی کارکنان در از دست دادن شغل‌هایشان شده است. اکنون محققان می‌گویند به دلیل اینکه سیستم‌های هوش مصنوعی در حال حاضر به صرفه نبوده، نگرانی در مورد از دست دادن شغل بی دلیل است.

طبق این مطالعه که در آن هزار وظیفه شغلی در ۸۰۰ زمینه بررسی شد همچنان نیروی انسانی نسبت به هوش مصنوعی ارزان‌تر ارزیابی می‌شود. طبق این پژوهش حتی با کاهش ۵۰ درصدی هزینه سالانه در راه‌اندازی سیستم‌های هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۶ همچنان تنها ۵۰ درصد از مشاغل با هوش مصنوعی جایگزین خواهند شد. طبق این تجزیه و تحلیل ممکن است جایگزینی برخی از کارکنان با هوش مصنوعی به دهه‌ها بعد موکول شود.

طبق این مطالعه هوش مصنوعی بیشتر در زمینه استدلال‌های ریاضیاتی و آماری کاربرد دارد در حالی که هوش مصنوعی میتواند ضمن پوشش افکار خودآگاه و ناخودآگاه حوزه بسیار وسیع‌تری را پشتیبانی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال