محققان به دنبال درک دقیق تری از روند ایجاد ترس در مغز انسان هستند

محققان چینی در تحقیقات خود موفق شدند به درک دقیق تری از فرایند ایجاد ترس در انسان دست پیدا کنند. این گروه از دانشمندان از دانشگاه چینهوا چین، این فرایند را با استفاده از نمودار های مختلف بررسی و ارائه کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در دانشگاه چینهوا چین تحقیقاتی […]

محققان چینی در تحقیقات خود موفق شدند به درک دقیق تری از فرایند ایجاد ترس در انسان دست پیدا کنند. این گروه از دانشمندان از دانشگاه چینهوا چین، این فرایند را با استفاده از نمودار های مختلف بررسی و ارائه کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در دانشگاه چینهوا چین تحقیقاتی را بر روی افراد مبتلا به بیماری صرع انجام دادند تا به درک درست از ایجاد ترس در مغز دست پیدا کنند. ترس در زمان پاسخ به خطرات بیرونی ظاهر شده و یکی از اولویت‌های اساسی مغز به شمار می‌رود. علاوه بر آن از ترس می توان به ساز و کار اصلی بقا به همراه یک محرک منفی مانند درد اشاره کرد.

پیش از این دانشمندان برای ترسیم ترس فرضیه هایی را در رابطه با درد در مغز انسان بررسی کرده بودند. اما در نهایت به دلیل محدودیت های موجود هیچکدام از این فرضیه ها تایید نشده. به طور کلی ترس اکتسابی امکان بررسی از طریق ابزارهای تصویربرداری و یا حسگرهای غیر تهاجمی را نخواهد داشت.

 اما بررسی روی افراد مبتلا به صرع کمک خواهد کرد تا با کمک این ابزارها ترسیم ترس در مغز انسان به طور دقیق تری صورت گیرد. در این آزمایش دو رنگ بر روی نمایشگر وجود داشت که در صورت وجود یکی از آنها برای القای حس درد، شوک الکتریکی خفیفی به داوطلب داده می‌شد.

 در نهایت با ایجاد حساسیت شرکت کنندگان به یک رنگ خاص ترس اکتسابی نیز در آنها پدید آمد. بدین ترتیب دانشمندان مشاهده کردند زمان نمایش آن رنگ بخش هسته mPFC مغز با هدف برقراری ارتباط با سایر قسمت‌ها از جمله آمیگدال یک موج تتا با فرکانس ۴ تا ۸ هرتز ارسال می کند. آمیگدال بخشی از مغز محسوب می شود که وظیفه یادگیری، حافظه، بروز احساسات و حتی فرآیند پاسخ دهی در انسان را بر عهده دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال