محققان با عینک سه بعدی مغز موش ها را زیر نظر می گیرند

پژوهشگران نوعی عینک واقعیت مجازی برای موش ها توسعه دادند که می تواند در زمان فرار از شکارچیان مغز آنها را زیر نظر بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از مدت ها پیش تاکنون برای مطالعه مغز موش ها در آزمایشگاه از تنظیمات واقعیت مجازی استفاده می کنند. این کار در […]

پژوهشگران نوعی عینک واقعیت مجازی برای موش ها توسعه دادند که می تواند در زمان فرار از شکارچیان مغز آنها را زیر نظر بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان از مدت ها پیش تاکنون برای مطالعه مغز موش ها در آزمایشگاه از تنظیمات واقعیت مجازی استفاده می کنند. این کار در گذشته با قرار دادن نمایشگرهای تخت در اطراف این موش ها انجام میشد که با محدودیت های فراوانی برای شبیه سازی یک محیط واقعی همراه بود. اکنون محققان دانشگاه نورث وسترن نوعی عینک واقعیت مجازی کوچک برای قرارگیری در اطراف موش ها توسعه دادند که قادر است محیط شبیه سازی شده ای از جانب شکارچیان برای موش ها ایجاد کرده و مغز آنها را نیز در زمان این فعالیت نقشه برداری کند.

این عینک با نام IMRSIV همانند یک هدست واقعیت مجازی است که به جای قرارگیری روی سر موش ها روی یک تردمیل قرار گرفته و تمام فضای جلوی موش ها را در زمان دویدن احاطه خواهد کرد.

جان عیسی محقق این پژوهش و نویسنده این مطالعه در این مورد می گوید: در این نگهدارنده سفارشی برای عینک کل نمایشگر و لنزهای آن دور تا دور موش را احاطه خواهد کرد. در این پژوهش رفتار موش ها و واکنش آنها همانند یک رفتار آموخته شده نیست. با استفاده از این روش علاوه بر واکنش های فیزیکی و بیرونی موش ها، فعالیت های عصبی آنها نیز به ثبت خواهد رسید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال