سنسورهای به کار گرفته شده روی کبوتران، میزان آلودگی لحظه به لحظه هوای لندن را توییت می‌کند

این روزها که کشورهای مختلفی صنعتی شده و آلودگی هوا روز به روز افزایش پیدا می‌کند، باید دولت‌ها به فکر راهی برای کنترل این موضوع بوده و تمام تلاش خود را داشته باشند تا بتوانند این آلودگی را کنترل کنند. راه‌های زیادی برای اندازه‌گیری میزان آلودگی هوا وجود دارد که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، […]

این روزها که کشورهای مختلفی صنعتی شده و آلودگی هوا روز به روز افزایش پیدا می‌کند، باید دولت‌ها به فکر راهی برای کنترل این موضوع بوده و تمام تلاش خود را داشته باشند تا بتوانند این آلودگی را کنترل کنند. راه‌های زیادی برای اندازه‌گیری میزان آلودگی هوا وجود دارد که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اخیرا یک شرکت تکنولوژی انگلستانی قصد دارد به کمک کبوترها، از میزان آلودگی لحظه به لحظه هوا مطلع گردد.

به عنوان بخشی از پروژه‌ی “Pigeon Air Patrol” (به معنای گشت هوایی کبوترها)، شرکت انلگستانی Plume Labs در حال نصب سنسورهایی بر روی کبوترها می‌باشد تا بتواند از میزان دقیق آلودگی هوا در مناطق مختلف شهر لندن مطلع گردد. حتی این امکان وجود دارد که به کمک این کبوترها، کاربران بتوانند از میزان آلودگی هوا در مناطقی که خود در آنجا زندگی می‌کنند نیز به صورت دقیق مطلع گردند.

سنسورهای کوچکی که بر روی  این کبوترها قرار گرفته می‌تواند با بررسی دقیق ازون، ترکیبات فرار و اکسیژن دی‌اکسید موجود در هوا، به اندازه‌گیری میزان آلودگی بپردازد. طبق گفته‌ی مدیران این پروژه، تمامی سنسورها و GPS که بر روی این کبوترها نصب می‌شود، تنها 25 گرم وزن دارند و هیچ مشکلی را در پرواز کبوترها ایجاد نخواهند کرد. اولین پرواز این کبوترها نیز روز گذشته یعنی دوشنبه انجام شده که نتایج آن نیز رضایت‌بخش بوده است.

شاید در نگاه اول با خود بگویید که این روش برای اندازه‌گیری میزان آلودگی هوا، کمی متقلبانه باشد. نکته‌ در همینجاست؛ مدیران شرکت Plume Labs نمی‌خواهند که از کبوترها استفاده کرده و با در معرض آلودگی قرار دادن آنها، میزان آلودگی هوا را اندازه بگیرند. بلکه هدف اصلی آنها از راه‌اندازی این کمپین و پروژه به مدت تنها سه روز، هشدار دادن بابت وضعیت آلودگی هوای شهر لندن می‌باشد. آقای Pierre DuQuesnoy، مدیر این شرکت در مصاحبه‌ای که مجله گاردین داشته، اشاره کرده که در بسیاری از مواقع و هنگام صبحت با مردم، زمانی که از آنها در مورد آولدگی هوا پرسیده می‌شود، آنها شهرهایی همچون پکن را مثال می‌زنند و تصور می‌کنند که لندن آلودگی ندارد. اما اینطور نیست و بسیاری از مواقع هست که شهر لندن نیز آلودگی‌های بسیار زیادی داشته و حتی در برخی از روزها نیز این آلودگی بسیار بیشتر از پکن می‌باشد!

اما ایده‌ی استفاده‌ی DuQuesnoy از کبوترها برای بررسی میزان آلودگی هوا، از گذشته اقتباس گرفته شده، زمانی که از کبوترها در جنگ‌های جهانی برای ارسال اطلاعات و نامه استفاده میشد. هر چند، شاید باز هم شما با خود بگویید که بشر نباید از کبوترها و دیگر حیوانات برای بررسی آلودگی هوا، آن هم به این صورت استفاده نماید، اما نباید فراموش کنیم که این هواییست که همه روزه خودمان تنفس می‌کنیم و پیشتر نیز کبوترها در معرض این هوا قرار گرفته2اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال