زنان ایرانی موفق در حوزه فناوری

افراد بسیاری در حوزه علم و فناوری موفقیت هایی کسب کرده و موجبات زندگی راحت را برای همنوعان خود فراهم کرده اند. در این میان، همواره فعالیت در عرصه های مختلف برای زنان دشوارتر بوده است اما زنان بسیاری ثابت کرده اند که با جدیت و تلاش می توان بر موانع پیروز شد و به […]

افراد بسیاری در حوزه علم و فناوری موفقیت هایی کسب کرده و موجبات زندگی راحت را برای همنوعان خود فراهم کرده اند. در این میان، همواره فعالیت در عرصه های مختلف برای زنان دشوارتر بوده است اما زنان بسیاری ثابت کرده اند که با جدیت و تلاش می توان بر موانع پیروز شد و به هدف رسید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، در ادامه با تعدادی از بانوان ایرانی موفق در خارج از ایران آشنا می شویم که توانسته اند در عرصه علم و فناوری به جایگاه های رفیعی دست یافته و از افتخارات ایرانیان سراسر دنیا باشند.

دلارام کهربایی
ریاضیدان و دانشمند ایرانی-آمریکایی مقیم یورک انگلستان است. او رئیس امنیت سایبری و استادیار دانشگاه یورک و از بنیانگذاران موسسه “زنان نیویورک در ریاضیات و محاسبات شبکه” می باشد. دلارام کهربایی بیش از 70 مقاله چاپ شده در نشریات معتبر علمی دارد و چندین اختراع نیز با نام او به ثبت رسیده است. کهربایی تحصیلات خود را در آمریکا به اتمام رسانده و یک سال است که به دلیل شغل خود از نیویورک به انگلستان نقل مکان کرده است. بسیاری از پژوهشکده های معتبر علمی جهان مانند مرکز تحقیقات و اکتشافات کانادا(NFRFE)، انجمن علوم آمریکا(AAAS)، بنیاد ملی علوم(NSF)، آژانس امنیت ملی(NSA) و انجمن ریاضی لندن نیز از تحقیق ها و پروژه های او حمایت مالی کرده اند.

پانته آ حمزه ای
حمزه ای تحصیلات خود را در دانشگاه بریتیش کلمبیا به اتمام رسانده و اکنون مدیر بخش “اعتماد و ایمنی”(Trust & Safety) فیسبوک است. او تجربه زیادی در زمینه مدیریت محصول دارد و پروژه های بسیاری را نیز در رابطه با برنامه های مهندسی انجام داده است؛ تجربیات ارزشمند او در زمینه سیستم های آموزشی آنلاین نیز از دیگر توانایی ها و نقاط قوت او جهت پیشبرد کارش در شرکت فیسبوک می باشد.

نگار قورچیان
نگار قورچیان تحصیلات خود را در سال 2016 در مقطع دکتری مهندسی برق و علوم کامپیوتر در دانشگاه مک گیل کانادا به اتمام رساند و هم اکنون مدیر هوش مصنوعی شرکت “فناوری‌های هوایی”(Aerial Technologies) است. او با تحصیلات و توانایی های خود توانسته فناوری‌های هوایی را با کمک هوش مصنوعی توسعه دهد.

کتی آذرفر
کتی آذرفر رئیس توسعه محصولات شرکت “اریکسون”(Ericsson) است. شرکت سوئدی و چند ملیتی اریکسون، ارائه دهنده خدمات و فناوری های ارتباطی است. شرکت مزبور مجموعه ای از خدمات نرم افزاری و زیرساختی در زمینه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی جهت اپراتورهای مخابراتی و سایر صنایع فراهم نموده که شامل تجهیزات سنتی مخابراتی و نیز تجهیزات شبکه مبتنی بر IP، همراه و ثابت، خدمات پشتیبانی، تلویزیون کابلی، IPTV، سیستم های ویدیویی و ارزش افزوده میگردد. سهم بازار شرکت در سال ۲۰۱۲ برابر با ۳۵% بازار زیرساخت تلفن همراه در بسترهای ۲G/3G/4G بوده است. این شرکت در سال ۱۸۷۶ در استکهلم سوئد تاسیس گردیده و تعداد کارکنان آن بالغ بر ۱۱۰۰۰۰ نفر و مشتریان آن در ۱۸۰ کشور مشتمل بر کانادا، آمریکا، چین، هند، برزیل، پاکستان، ژاپن، آفریقای جنوبی، استرالیا، آلمان، ایتالیا، انگلیس و سوئد پراکنده اند. تعداد پتنت های ثبت شده شرکت در زمینه ارتباطات بی سیم بالغ بر ۳۷۰۰۰ عدد تا سال ۲۰۱۵ می باشد.

نگار رستم زاده
رستم زاده تحصیلات خود را در مقطع دکتری در دانشگاه ترنتو ایتالیا به اتمام رسانده و در حین آن به مدت دو سال در موسسه میلا مونترال به فعالیت در زمینه الگوریتم های یادگیری مشغول بوده است. او اکنون دانشمند تحقیقاتی شرکت “Element AI” است و در حوزه یادگیری چندوجهی مشغول به فعالیت می باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال