مصرف برق هوش مصنوعی گوگل با میزان مصرف برق در کشور ایرلند یکسان است

اخیراً آماری در مورد اضافه شدن هوش مصنوعی به گوگل و مصرف سالانه برق این شرکت منتشر شده است که نشان می‌دهد مصرف سالانه این غول فناوری با مصرف کشور ایرلند در طول یک سال برابری می‌کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در صورتی که تمامی جستجوهای انجام شده در موتور جستجوی […]

اخیراً آماری در مورد اضافه شدن هوش مصنوعی به گوگل و مصرف سالانه برق این شرکت منتشر شده است که نشان می‌دهد مصرف سالانه این غول فناوری با مصرف کشور ایرلند در طول یک سال برابری می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در صورتی که تمامی جستجوهای انجام شده در موتور جستجوی گوگل بر اساس هوش مصنوعی مانند ChatGTP انجام می‌شد مصرف برق این غول فناوری با میزان مصرف یک ساله کشور ایرلند برابری می‌کرد. زیرا فناوری هوش مصنوعی باعث می‌شود تا مصرف برق در شرکت‌های بزرگی از قبیل گوگل حدود ۱۰ برابر افزایش پیدا کند.

پژوهشگران اخیراً مطالعه‌ای را در زمینه هوش مصنوعی و آثار آن روی محیط زیست انجام داده‌اند. این مطالعه در حالی انجام شد که این فناوری به سرویس‌های بیشتری اضافه شده و روزانه افراد بیشتری از آن استفاده می کنند.

هوش مصنوعی مولد برای فعالیت خود به سرورهای پرقدرت نیاز دارد. پردازش‌های انجام گرفته برای این فناوری میزان مصرف انرژی دیتا سنترها را افزایش داده بدین ترتیب میزان کربن تولید شده نیز افزایش می‌یابد. یکی از پژوهشگران این مطالعه پیش از این به آلودگی ناشی از استخراج رمز ارز نیز اشاره کرده بود. به گفته محققان هنوز امکان تخمین اثر سرویس‌های هوش مصنوعی روی گرمایش جهانی وجود ندارد. اما از هم اکنون باید به فکر این موضوع و حوزه‌های در ارتباط با آن بود.

الکس دوریس از پژوهشگران این مطالعه در این باره می‌گوید: مردم پیش از به کارگیری هوش مصنوعی در مسائل مختلف باید به اثرات مخرب این فناوری روی محیط زیست نیز آگاه شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال