گوشی HTC U 11 با چیپست اسنپ‎دراگون 835 و فناوری Edge Sense رسما معرفی شد

گوشی‎های HTC U Ultra و U Play که در اوایل سال 2017 عرضه شدند، دو دستگاهی بودند که طراحی آن‎ها به منظور هدایت غول دنیای فناوری تایوان به داخل عصر جدیدی از گوشی‎های هوشمند بود. اما به دلایل متعددی، مصرف‎کنندگان از این‎ جهت‎گیری جدید راضی نبودند تا این‎که اچ‎تی‎سی محصول موفق جدیدی را رو کرد. […]

گوشی‎های HTC U Ultra و U Play که در اوایل سال 2017 عرضه شدند، دو دستگاهی بودند که طراحی آن‎ها به منظور هدایت غول دنیای فناوری تایوان به داخل عصر جدیدی از گوشی‎های هوشمند بود. اما به دلایل متعددی، مصرف‎کنندگان از این‎ جهت‎گیری جدید راضی نبودند تا این‎که اچ‎تی‎سی محصول موفق جدیدی را رو کرد. با گوشی HTC U 11 آشنا شوید، یک پرچم‎دار حقیقی با قابلیت‎های بی‎همتایی که شاید بتواند دقیقا مهر تایید بر چیزی باشد که اچ‎تی‎سی در حال حاضر به آن نیاز دارد.

نگاهی اجمالی به این گوشی که همین دیروز معرفی شد می‎اندازیم:

  • سیستم‎عامل: اندروید نوقا 7.1
  • ابعاد، وزن: 153.9 در 75.9 در 7.9 میلی‎متر، 169 گرم
  • نمایشگر: 5.5 اینچی، Super LCD 5، رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل (Quad HD)
  • پردازنده: اسنپ‎دراگون 835
  • رم: 4 گیگابایت (در برخی از کشورهای آسیایی 6 گیگابایت)
  • دوربین‎ها: دوربین عقب: سنسور 12 مگاپیکسلی با فناوری پیکسل دوتایی و رفع لرزش اپتیکال تصویر (نسبت کانونی 7)، جلو: دوربین 16 مگاپیکسلی (نسبت کانونی F1.7)
  • حافظه‎داخلی: 64 گیگابایت (128 گیگابایت در برخی از کشورهای آسیا)
  • باتری: به گنجایش3000 میلی‎آمپرساعت
  • قابلیت‎های ویژه: گواهینامه‎ی IP68، فناوری Edge Sense

طراحی:

همان‎طور که اشاره شد، U11 ترکیبی از عناصر قدیمی و جدید بوده به نحوی که از نمای جلو بدون شک گوشی HTC 10 برای شما یادآور می‎شود چون نسبت نمایشگر به بدنه و هم‎چنین موقعیت دکمه‎ی زیر نمایشگر یعنی با فاصله از مرکز، مشابه با پرچم‎دار سال قبل اچ‎تی‎سی است. هم‎چنین دوربین جلو و بلندگوی مکالماتی در نمای جلو قرار گرفته‎اند که هردو اندکی کوچکتر هستند. از طرف دیگر پنل جدید گوریلا گلس خمیده‎ی 5 دیده می‎شود که باعث می‎شود به نسبت نسل قبلی خود نرم‎تر حس شود. خود نمایشگر یک پنل 5.5 اینچی، Super LCD 5، با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل (Quad HD) که از نظر اندازه به نسبت HTC 10 بزرگتر بوده، در حالی‎که حواشی اطراف نمایش حال تنها به یک رنگ یعنی مشکی دیده می‎شود.

اما اگر گوشی را برگردانیم شباهت فراوانی با U Play را اما در یک بدنه‎ی بزرگتر می‎بینیم. سنسور معمولی دوربین و ماژول فلاش را می‎بینیم اما ویژگی این دستگاه که بسیار به چشم می‎آید رنگ‎بندی متنوع بدنه‎ی خارجی با سطحی براق همانند با U Ultra و U Play است تا این‎ گوشی بسیار درخشان به نظر آید و کمتر کسی بتواند آن را نادیده بگیرد. پنل پشتی این گوشی هم‎چنین در 5 رنگ است: مشکی، قرمزف آبی، نقره‎ای و سفید که البته به بازار فروش هدف نیز بستگی دارد.

قالب فلزی قرار گرفته حول این دستگاه به شکل بی‎نقصی با پنل‎های شیشه‎ای جلو و عقب ترکیب می‎شود تا تاثیر خوبی از خود برجا گذاشته و در دست گرفتن این گوشی به راحتی صورت گیرد. در پایین تک اسپیکر به همراه پورت یو‎اس‎بی Type-C دیده می‎شود و همان‎طور که انتظار می‎رود خبری از جک صوتی 3.5 میلی‎متری نیست. در طرف راست این گوشی دکمه‎های همیشگی پاور و تنظیم حجم صدا و هم‎چنین سنسورهای استفاده شده توسط فناوری Edge Sense قرار دارند.

سخت‎‏افزار داخلی

اچ‎تی‎سی به نظر می‎رسد با U 11 تمامی بهترین‎ها را در یک جا گردهم‎ آورده است. با یک پرچم‎دار حقیقی روبرو هستیم که از آخرین چیپست کوالکام یعنی اسنپ‎دراگون 835 به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگباایت حافظه‎داخلی (گرچه مدل دارای 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه‎داخلی به بازار برخی از کشورهای آسیایی وارد می‎شود) استفاده می‎کند. در بخش باتری با توجه به سلول 3000 میلی‎آمپرساعتی امکان هیجان‎زده شدن وجود ندارد و تست‎های باتری مدیریت شارژ این گوشی را بهتر مشخص خواهد کرد.

HTC U11 دارای گواهینامه‎ی IP67 مشابه با آیفون 7 است اما در مقایسه با برخی از پرچم‎دارهای رقیب از این نظر در جایگاه پایین‎تری قرار می‎گیرد. وجود این گواهینامه باعث می‎شود که این گوشی نسبت به گرد و غبار مقاومت داشته باشد اما فرو بردن آن در آب می‎تواند مشکل‎ساز شود.

اچ‎تی‎سی به نظر عامل شهرت خود یعنی کیفیت صدا را فراموش نکرده است. با آن‎که در آخرین پرچم‎دار این شرکت در نمای جلو اسپیکرهایی دیده نمی‎شود ولی این گوشی چند ترفند در آستین دارد. ابتدا، DAC سفارشی با کیفیت بالا همانند با گوشی اچ‎تی‎سی 10 دیده می‎شود که با فناوری BoomSound Hi-Fi خود این شرکت همراه شده است. ثانیا، خود این گوشی مجهز به 4 میکروفون جداگانه است تا به ادعای اچ‎تی‎سی امکان “قابلیت ضبط صدای سه‎بعدی” فراهم شود.

همانند با U Ultra، U 11 از هدفون‎های USonic خود این شرکت پشتیبانی می‎کند که به صورت خودکار با سطح شنیداری کاربر سازش پیدا می‎کند. این مرتبه اما این هدفون‎ها مجهز به قابلیت لغو فعال پارازیت هستند.

دوربین‎ها

در پنل پشتی برخلاف روند موجود در بازار از سیستم دوربین دوگانه استفاده نشده و شاهد تحول دوربین‎های قبلی این شرکت هستیم. با نسل سوم دوربین اولترا پیکسل آشنا شوید، یک سنسور 12 مگاپیکسلی که فناوری فوکوس خودکار لیزری از آن حذف و با تکنولوژی پیکسل دوتایی جایگزین شده است تا به نسبت قبل فوکوس با سرعت بیشتری صورت گیرد. نسبت کانونی F/1.7 به نسبت HTC 10 گسترده‎تر بوده اما خود سنسور دوربین کوچک‎تر است.

دوربین جلو در واقع به نسبت نسل‎های قبلی مگاپیکسل‎های بیشتری به نسبت هر تصویر داشته و 16 مگاپیکسلی است. یا به عبارت دیگر، دوربین‎های این گوشی با HTC U Ultra مشابه هستند تا خبر خوبی برای مشتاقان عکاسی با گوشی‎های هوشمند محسوب شود.

بخش نرم‎افزاری خود دوربین تمامی قابلیت‎های مورد نظر از یک پرچم‎دار را در خود دارد یعنی حالت عکاسی حرفه‎ای با پشتیبانی از فرمت RAW، HDR، حالت عکاسی به صورت سراسرنما، هایپرلپس، ضبط ویدئوهای اسلوموشن (فول اچ‎دی با نرخ 120 فریم بر ثانیه) و 4K با قابلیت ضبط صدای سه‎بعدی اشاره شده و هم‎چنین قابلیتی که این شرکت تایوانی اسم آن را “فوکوس شنوایی” گذاشته است.

فناوری Edge Sense

اما شاید متمایزترین قابلیت این گوشی چیزی باشد که HTC اسم آن را Edge Sense گذاشته است که راهی کاملا جدید برای تعامل با گوشی به کاربر معرفی می‎کند. در ساده‎ترین تعریف، الزاما این قابلیت از مجموعه‎ای از سنسورهای فشاری در لبه‎های این گوشی شکل گرفته است که به دنبال فشار دادن لبه‎ی گوشی توسط کاربر، اعمال خاصی صورت می‎گیرد.

در واقعیت، عملکرد آن همانند با یک کلید سخت‎افزاری قابل شخصی‎سازی است یعنی یک فشار یک عمل تعریف شده توسط کاربر به عنوان مثال باز کردن یک اپ را انجام می‎دهد. فشارهای مختلف ممکن است منجر به اعمال مختلف شود و سطح کنترل به یک فشار طولانی یا کوتاه محدود می‎شود. کاربران می‎توانند هم‎چنین میزان نیروی لازم برای ثبت فشار را تنظیم کنند.

اما متاسفانه، فشار در نواحی مختلف نتایج مختلفی به دست نمی‎دهد یعنی فشار قسمت بالا و پایین با هم تفاوتی ندارد. گرچه، عملکرد هم‎چنان تا حدی حساس به محتوا بوده یعنی اپلیکیشن‎های خاصی می‎توانند زمانی که اپ مورد نظر در حال استفاده است، اعمال مختلفی از خود نشان دهند. به عنوان مثال، فشار بدنه در حالی‎که دوربین باز است منجر به گرفتن عکس می‎شود که در شرایط خاص می‎تواند بسیار مفید باشد.

قیمت، تاریخ عرضه به بازار

HTC U11 پرچم‎دار سال 2017 این شرکت به دنبال عدم موفقیت U Ultra در بازار است. این گوشی به خوبی طراحی شده است و می‎تواند ابزار لازم برای برگشت این شرکت به بازار نام گیرد. با این‎حال، این بستگی به HTC دارد که چقدر خوب این گوشی را بازاریابی کند.

قیمت این گوشی 650 دلار بوده که به نسبت قیمت نجومی U Ultra به هنگام عرضه واقعا کمتر است. یا به عبارت دیگر، HTC U 11 به بزرگترین مانع تصمیم‎گیری کاربران برای خرید یک پرچم‎دار اچ‎تی‎سی غلبه کرده و از دو گوشی Galaxy S8 و LG G6 نیز ارزان‎تر است که رقیب‎های اصلی آن به شمار می‎روند. در رابطه با تاریخ ورود به بازار باید بگوییم که در کنفرانس مطبوعاتی شرکت اچ‎تی‎سی اعلام کرد که از هفته‎ی آینده شاهد ورود آن به بازارهای منتخب خواهیم بود و دیگر کشورها از اواسط خردادماه می‎توانند این گوشی را دریافت کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال