اداره ثبت اختراع ایالات متحده هوش مصنوعی را به عنوان مخترع نمی‌شناسد

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری در ایالات متحده USPTO اعلام کرد سیستم‌های هوش مصنوعی نمی‌توانند به عنوان مخترع شناخته شوند. از این رو اداره ثبت اختراع ایالات متحده هوش مصنوعی را به عنوان مخترع نمی‌شناسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این اداره مالکیت فکری بریتانیا نیز دو اختراع که […]

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری در ایالات متحده USPTO اعلام کرد سیستم‌های هوش مصنوعی نمی‌توانند به عنوان مخترع شناخته شوند. از این رو اداره ثبت اختراع ایالات متحده هوش مصنوعی را به عنوان مخترع نمی‌شناسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این اداره مالکیت فکری بریتانیا نیز دو اختراع که توسط سیستم هوش مصنوعی به ثبت رسیده بود را به رسمیت نشناخت. اکنون اداره ثبت اختراع آمریکایی نیز با داشتن نظر مشابه معتقد است هوش مصنوعی امکان مخترع بودن را ندارد. البته انسان ها امکان استفاده از این ابزارها را برای اختراع و ثبت خواهند داشت.

این اداره اعلام کرده است سیستم‌های هوش مصنوعی نمی‌توانند مخترع باشند اما انسانها می‌توانند در فرایند توسعه اختراعات ثبت شده از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند. در صورتی که از این ابزارها استفاده شود باید رویکرد آنها به صورت شفاف اعلام شود.

جدیدترین رویکرد آژانس ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در مورد هوش مصنوعی مطرح شده است. با این رویکرد جدید این اداره معتقد است در حالی که نمی‌توان هوش مصنوعی را به عنوان مخترع در نظر گرفت اما فردی که از سیستم هوش مصنوعی استفاده کند می‌تواند به عنوان یک مخترع شناخته شود. البته افرادی که قصد دارند به ثبت اختراع بپردازند و در این راه از سیستم های هوش مصنوعی استفاده کرده اند باید استفاده از این سیستم‌ها را به صورت شفاف مشخص کرده و اعلام کنند که اختراع از هوش مصنوعی استفاده شده است یا خیر. در این بین علاوه بر مشخص کردن اطلاعات مالی برای تصمیم گیری، مشخص کردن استفاده از هوش مصنوعی در فرایند توسعه نیز الزامی شده است.

البته برای اینکه یک فرد بتواند به ثبت اختراع خود که با کمک هوش مصنوعی پیش برده بپردازد باید سهم آن در توسعه اختراع بیشتر از هوش مصنوعی باشد. همچنین در صورتی که فرد تنها از این سیستم برای اختراع خود استفاده کرده باشد اختراع وی مورد تایید نخواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال