ربات انسان نمای یوئی Yui از طریق عینک واقعیت مجازی و هدست کنترل می‌شود

محققان ژاپنی ربات انسان نمای جدیدی را توسعه داده‌اند که در واقع توسط یک فرد واقعی هدایت شده و از این طریق امکان صحبت بین انسان‌ها از طریق رباتیک فراهم خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ژاپنی امکان صحبت کردن انسان‌ها به شکل رباتیک را فراهم کرده‌اند. به طوری که […]

محققان ژاپنی ربات انسان نمای جدیدی را توسعه داده‌اند که در واقع توسط یک فرد واقعی هدایت شده و از این طریق امکان صحبت بین انسان‌ها از طریق رباتیک فراهم خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ژاپنی امکان صحبت کردن انسان‌ها به شکل رباتیک را فراهم کرده‌اند. به طوری که از این طریق افراد می‌توانند دقیقاً مشابه با صحبت کردن افراد واقعی اما به شکلی رباتیک با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

ربات انسان نمای یوئی می‌تواند از طریق عینک واقعیت مجازی و هدست مجهز به میکروفون توسط یک فرد کنترل شده و تمام آنچه که این گجت از محیط اطراف خود از قبیل صدا و یا تصویر دریافت می‌کند توسط فرد دیده شود.

محققان در این فناوری از آواتار استفاده کردند که امکان بازی به افراد با شخصیت‌های دیجیتالی و تعامل با آن ارائه خواهد شد. فرد کنترل کننده ربات و یا شخصی که با آن صحبت می‌شود در حین مکالمه احساس ارتباط بیشتری خواهد داشت. محل قرار دادن موتورها در این ربات بر اساس نحوه حرکت چهره افراد برنامه‌ریزی شده است همچنین محققان با تاثیر از نحوه حرکت چشم‌های افراد و نگاه کردن به آنها موفق به ساخت چشم‌های این ربات انسان نما شدند

ربات ساخته شده توسط محققان ژاپنی شبیه انسان بوده و از طریق حالات چهره می‌تواند احساسات خود را بیان کند. هدف از ساخت این ربات برقراری ارتباط موثر در زمان دوری افراد از یکدیگر است. آواتارهای ایجاد شده توسط این تیم محققان امکان کنترل از طریق انسان یا برنامه‌های رایانه‌ای مشابه را خواهد داشت. در حال حاضر این فناوری در زمینه‌هایی مانند بازی‌های واقعیت مجازی یا شبیه سازی‌های آموزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته محققان یوئی می‌تواند جانشین مناسبی برای آی بوکی یک آواتار اندرویدی موبایلی باشد که بیش از این تیم تحقیقاتی قبلی آن را توسعه داده بود. البته اکنون بهبودهایی در آزادی حرکت سر زاویه دید و بی‌صدا بودن در ربات کنونی ایجاد شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال