استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص اوتیسم از طریق شبکیه چشم با دقت ۱۰۰ درصدی

محققان توانستند با کمک هوش مصنوعی و از طریق شبکیه چشم بیماری اوتیسم را در کودکان با دقت ۱۰۰ درصدی شناسایی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این روش از شبکیه چشم کودکان عکس برداری شد. سپس الگوریتم هوش مصنوعی توانست اوتیسم را با دقت صد در صدی تشخیص دهد. بدین […]

محققان توانستند با کمک هوش مصنوعی و از طریق شبکیه چشم بیماری اوتیسم را در کودکان با دقت ۱۰۰ درصدی شناسایی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این روش از شبکیه چشم کودکان عکس برداری شد. سپس الگوریتم هوش مصنوعی توانست اوتیسم را با دقت صد در صدی تشخیص دهد. بدین ترتیب هوش مصنوعی می تواند به عنوان ابزاری برای غربالگری و تشخیص زودهنگام به کار رود.

محققان کالج دانشگاهی در کره جنوبی با کمک تصویر شبکیه چشم و غربالگری آن توانستند روشی برای شناسایی اوتیسم و طیف های گسترده آن ابداع کنند. عصب بینایی و شبکیه در منطقه ای به نام دیسک بینایی در پشت چشم به هم متصل میشوند. این دریچه به مغز دارای ساختاری برای رسیدن به سیستم عصبی مرکزی است. این راه یک راه مطمئن برای دانشمندان در رسیدن به مغز است.

در این آزمایش ۹۵۸ شرکت کننده با سن ۷ الی ۸ سال حضور داشتند و محققان موفق به تصویربرداری از شبکیه چشم آنها شدند. در این گروه نیمی با استفاده از نمرات پاسخگویی اجتماعی اوتیسمی تشخیص داده شده بودند. شبکه عصبی کائولوشن به عنوان نوعی الگوریتم یادگیری عمیق با کمک نمرات آزمون شدت علائم و تصاویر شبکیه آموزش دید. این هوش مصنوعی در نهایت توانست با موفقیت کامل کودکان سالم و مبتلا به ASD را تشخیص دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال