نوکیا بخش سرویس نقشه HERE خود را واگذار ‌می‌کند

گزارشات جدید منتشر شده نشان از این دارد که شرکت بزرگ و فنلاندی تبار نوکیا تصمیم گرفته تا سرویس نقشه‌خوان خود با نام Here را به فروش برساند. برطبق همین گزارشات، ظاهرا نوکیا قصد دارد تمام تمرکز و تلاش خود را روی سرویس شبکه‌های بی سیم خود سرمایه‌گذاری کند و به همین خاطر سرویس نقشه […]

گزارشات جدید منتشر شده نشان از این دارد که شرکت بزرگ و فنلاندی تبار نوکیا تصمیم گرفته تا سرویس نقشه‌خوان خود با نام Here را به فروش برساند.

برطبق همین گزارشات، ظاهرا نوکیا قصد دارد تمام تمرکز و تلاش خود را روی سرویس شبکه‌های بی سیم خود سرمایه‌گذاری کند و به همین خاطر سرویس نقشه خود را در آستانه واگذاری قرار داده تا دست و پا گیر این مسئله نباشد. در همین رابطه بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه اذعان داشته که نقشه خوان نوکیا مشتری دارد و توانسته نظر چند شرکت خصوصی را معطوف خود کند. این منبع آگاه این این مسئله را این‌گونه شرح داده است که:

این کمپانی فنلاندی که با یک مشاور مالی همکاری دارد، اگر نتواند هزینه‌های مورد نیازش را تامین کند، ممکن است تصمیم ‌فروش سرویس نقشهٔ خود را عملی کند. براساس گزارش‌ها سرویس HERE توانسته تنها ۹۷۰ میلیون یورو در طول یک‌سال فروش داشته باشد و میزان ضرر خالص جریان عملیاتی آن ۱.۲۴ میلیارد یورو بوده‌ است. پیش از این شرکت نوکیا افزایش میزان فروش سرویس نقشه‌ و بخش پتنت‌هایش را در سال 2015 پیش‌بینی کرده بود و تلاش می‌کرد تا آن را اجرایی کند.

نوکیا در ماه آگوست سال گذشته میلادی یک نسخه آزمایشی از سرویس نقشه HERE را برای اندروید منتشر کرد که گوشی‌های هوشمند سامسونگ اولین گجت‌های استفاده کننده از این سرویس بودند. همچنین این سرویس در ماه اکتبر برای گوشی‌های دیگر در دسترس قرار گرفت و در فوریه سال 2015 از حالت آزمایشی خارج شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال