از نمایشگاه E3 امسال چه انتظاراتی می‌توانیم داشته باشیم؟

نمایشگاه الکترونیک سرگرمی یا E3 که هر سال در کشور آمریکا برگزار می‌شود را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین جمع گیمرها و علاقه‌مندان به دنیای بازی در نظر گرفت. این نمایشگاه که هر ساله در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، تمام اتفاقات مورد علاقه گیمرها را به همراه داشته و مهم‌ترین اخبار دنیای بازی‌های رایانه‌ای در آن اعلام […]

نمایشگاه الکترونیک سرگرمی یا E3 که هر سال در کشور آمریکا برگزار می‌شود را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین جمع گیمرها و علاقه‌مندان به دنیای بازی در نظر گرفت. این نمایشگاه که هر ساله در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، تمام اتفاقات مورد علاقه گیمرها را به همراه داشته و مهم‌ترین اخبار دنیای بازی‌های رایانه‌ای در آن اعلام می‌شوند.

همچنین بزرگ‌ترین سازندگان و توسعه‌دهندگان در این نمایشگاه حاضر شده و به معرفی جدیدترین عناوین خود می‌پردازند. از جمله این شرکت‌های بزرگ می‌توانیم به سونی، یوبی‌سافت، مایکروسافت، الکترونیک آترز، کونامی، نینتندو و … اشاره داشته باشیم که هر ساله کنفرانسی جداگانه برای خود در این نمایشگاه دارند. چند سالی می‌شود که شرکت Bethesda Softworks، خالق سری بازی‌های Fallout ،Dishonored و Skyrim نیز به جمع این شرکت‌ها پیوسته و در کنفرانس اختصاصی خود، به معرفی جدیدترین عناوین و ساخته‌هایش می‌پردازد. حالا زمان زیادی تا شروع نمایشگاه E3 2016 باقی نمانده و کمتر از یک روز دیگر، بزرگ‌ترین رویداد مربوط به بازی‌های رایانه‌ای برگزار خواهد شد. در ادامه می‌خواهیم به برنامه‌های احتمالی و البته انتظاراتی که از سازندگان می‌رود، اشاره داشته باشیم.

مایکروسافت

Xbox

امسال زمان آن رسیده تا مایکروسافت بخواهد توانایی‌های ایکس‌باکس وان را به نمایش بگذارد. پیشتر ما شاهد عرضه شدن عنوان بزرگ Quantom Break از سوی شرکت Remedy Entertainment برای این کنسول و البته ویندوز 10 بودیم. حالا اطلاعاتی که چندی پیش منتشر شده‌اند، نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد عنوانی جدید و اختصاصی را در نمایشگاه E3 2016 معرفی کند.

علاوه بر این، مایکروسافت خود نیز برنامه‌های زیادی برای این کنسول داشته و می‌خواهد عناوین مختلفی همچون عنوان Sea of Thieves که یک بازی شبیه‌سازی از کار دزدان دریایی می‌باشد را در این نمایشگاه معرفی کند. بازی‌های Halo Wars 2 و ReCore نیز از دیگر عناوینی هستند که احتمال معرفی آنها در نمایشگاه E3 امسال وجود دارد. از طرف دیگر این شانس نیز وجود دارد که بتوانیم اطلاعاتی در مورد بازی جدید Inside از سازنده بازی مشهور Limbo یعنی شرکت Playdead کسب کنیم. اینها عناوینی بودند که احتمال معرفی آنها در نمایشگاه امسال بسیار بالاست، اما عناوینی هم هستند که شاید در E3 2016 رخ نشان دهند. از جمله این بازی‌ها می‌توانیم به State of Decay 2 ،Dead Rising 3 و Crackdown 3 اشاره کنیم.

چندی پیش شایعاتی در مورد معرفی شدن یک سخت‌افزار جدید از سوی مایکروسافت در E3 2016 منتشر شده بود و اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، احتمالا ما با یک کنسول کوچک با توانایی دسترسی به بازی‌های از طریق Netflix یا چیزی مشابه با آن باشیم. این موضوع نیز احتمالا به دنبال تلاش مایکروسافت برای استریم و نمایش بازی‌های ایکس‌باکس وان در PC انجام شده باشد، موضوعی که مایکروسافت به سختی بر روی آن کار می‌کند. علاوه بر این، امکان معرفی نسخه‌ای جدید از کنسول ایکس‌باکس وان از سوی مایکروسافت نیز با حافظه‌ی داخلی 2 ترابایت وجود دارد و احتمالا اواخر سال جاری، این کنسول وارد بازار شود.

البته تئوری دیگری در این مورد نیز وجود دارد و آن تلاش مایکروسافت برای توسعه یک کنسول قدرتمندتر با اسم رمز Scorpio می‌باشد. اینطور که شایعات منتشر شده نشان می‌دهند، این کنسول به کارت گرافیکی قدرتمندتر از قبل مجهز بوده و به صورت کامل با هدست واقعیت مجازی Oculus Rift نیز سازگاری دارد. هر چند شاید این کنسول را نتوانیم در این نمایشگاه و یا حتی در سال 2016 در بازار ببینیم، اما اگر مایکروسافت به دنبال چنین کنسولی باشد، شکی نیست که هدف اصل از انجام این کار، رقابت با شرکت سونی و کنسول جدیدتری که آنها به دنبال توسعه آن هستند، می‌باشد.

سونی

Sony

اگر شایعاتی که پیشتر منتشر شده‌اند، حقیقت داشته باشند، سونی در حال توسعه نسخه‌ای قدرتمندتر از کنسول PS4 با نام PS4 Neo می‌باشد و احتمالا در سال جاری وارد بازار شود. البته نباید این کنسول را همچون Xbox 360 Slim که جان تازه‌ای به این کنسول بخشید، بدانید. چرا که PS4 Neo قرار است کاری فراتر از Xbox 360 Slim انجام دهد با قدرتی بالاتر از نسخه‌ی معمولی کنسول PS4 را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. سازندگان قصد دارند این کنسول را برای پشتیبانی کردن کنسول خود از رزولوشن‌های بالای 4K و همچنین سازگاری با سیستم واقعیت مجازی، در اختیار کاربران قرار دهند تا هیچ ضعفی در این محصول دیده نشود. در مورد بازی‌ها نیز اعلام شده که هر عنوان، با دریافت یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری می‌تواند امکان پشتیبانی از رزولوشن 4K را فراهم نماید و سونی نمی‌خواهد میان 40 میلیون دارنده‌ی PS4 و افرادی که می‌خواهند PS4 Neo را خریداری کنند، فاصله بیندازد.

البته باز هم اشاره می‌کنیم که این خبر تنها یک شایعه است و شاید سال جاری نتوانیم چنین کنسولی را ملاقات کنیم. هر چند باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که اگر این کنسول در نمایشگاه E3 2016 معرفی ولی همزمان وارد بازار نشود، فروش PS4 تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و مایکروسافت می‌تواند از این موقعیت برای فروش بیشتر کنسول خود استفاده نماید. به هر صورت برای اطلاع از این موارد بهتر است تا شروع نمایشگاه E3 2016 صبر کنیم.

pscontroller

بدون شک مورد انتظارترین عنوانی که قرار است در این نمایشگاه شاهد معرفی شدن آن باشیم، بازی The Last Gaurdian می‌باشد که سال گذشته نیز در نمایشگاه E3 2015 به نمایش درآمد و خبرهای مبنی بر کنسل شدن خود را رد کرد. عنوان Horizon: Zero Dawn که اخیرا عرضه آن برای PS4 به تعویق افتاده و البته هدست واقعیت مجازی PlayStation VR، از دیگر انتظاراتیست که ما می‌توانیم از سونی برای E3 2016 داشته باشیم. این احتمال وجود دارد که بازی‌هایی همچون No Man’s Sky و Gran Turismo Sport از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن نیز پشتیبانی نمایند که اگر اینطور باشد، دنیایی جدید پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت.

اما شاید چیزی که سال‌هاست منتظر آن هستید، در E3 2016 رخ دهد، چیزی که هر ساله امید برای آن وجود دارد و آن، معرفی شدن عنوان بزرگ Agent که از سال 2009 دیگر اطلاعاتی در مورد آن منتشر نشده، می‌باشد. اخبار جدید نشان می‌دهند که شرکت بزرگ راک‌استار قصد دارد در کنفرانس سونی، از این عنوان رونمایی و اطلاعات کاملی از آن را در اختیارمان قرار دهد. حال باید منتظر باشیم و ببینیم که این موضوع حقیقت دارد یا نه.

نینتندو

nintendo

هنوز شرکت نینتندو در وضع مناسبی به سر نمی‌برد و مشکلات زیادی گریبان‌گیر انهاست. همانند سال گذشته، این شرکت هیچ کنفرانسی را در نمایشگاه E3 نخواهد داشت و تنها در یک گزارش آنلاین، اطلاعاتی در مورد کنسول نسل بعدی خود یعنی Nintendo NX را منتشر خواهد کرد، کنسولی که تا ماه مارس سال آینده وارد نخواهد شد.

هنوز کنسول اصلی که نینتندو بر روی آن مانور می‌دهد، Wii U است و به لطف وجود بازی بزرگ و بسیار محبوب The Legend of Zelda، حالا نسخه‌ی جدید این بازی قرار است برای کنسول وی یو در اختیار کاربران قرار بگیرد و شاید به خاطر همین بازی باشد که نام نیتندو هنوز از ذهن کاربران پاک نشده است.

البته این تنها برنامه‌ی نینتندو نیست و این شرکت می‌خواهد نسخه‌ی جدید بازی Pokemon را در کنار عناوینی همچون Dragon Quest VII ،Tokyo Mirage Sessions و Monster Hunter Generations را معرفی نماید تا شاید بتواند کمی موقعیت خود را بهتر از قبل کند.

Bethesda SoftWorks

fallout4

اما می‌رسیم به کنفرانس توسعه‌دهندگان و ناشران، یعنی شرکت‌های یوبی‌سافت، الکترونیک آرتز و Bethesda که هر ساله کنفرانسی جداگانه توسط آنها در نمایشگاه E3 2016 برگزار می‌شود.

سال گذشته این شرکت با معرفی کردن بازی‌های بزرگ Doom 4 و Fallout 4، طرفداران خود را بیشتر از قبل نمود و یکی از بهترین نمایش‌ها را در این نمایشگاه داشت. اما عنوانی که امسال این شرکت شاید بخواهد بیش از همه بر روی آن مانور دهد چیزی نباشد جز بازی Dishonored 2 که مدت‌هاست شایعات مربوط به آن در حال انتشار است.

علاوه بر این، زمزمه‌هایی از عرضه شدن نسخه‌ی HD از بازی Elder Scrolls V: Skyrim نیز به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد مهندسان این شرکت تمام تلاش خود را داشته‌اند تا بتوانند این بازی را برای کنسول‌های PS4 و Xbox One آماده کنند.

باز هم ما امیدوار هستیم در این نمایشگاه، یکی دیگر از بازی‌هایی که مدت‌هاست انتظار عرضه شدن آن را می‌کشیم، معرفی شود و اگر اینطور باشد، طبق اخباری که باز هم به تازگی منتشر شده‌اند، امسال شرکت Bethesda Softworks از بازی Prey 2 رونمایی خواهد نمود.

الکترونیک آرتز

EA

شرکت الکترونیک آرتز همواره برنامه‌های بسیار خوبی برای نمایشگاه E3 2016 دارد و اینطور که ما در جریان هستیم، سازندگان در تلاش هستند تا بازی‌هایی همچون Titanfall 2 ،Battlefield 1 و همینطور نسخه‌ی جدید بازی FIFA را به بهترین شکل ممکن پیش روی کاربران قرار دهند. در واقع مهندسین EA تلاش زیادی داشته‌اند تا این بازی‌ها را به E3 2016 برسانند و به نظر می‌رسد هیچ مشکلی در نمایش آنها نیز وجود نداشته باشد.

باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که مدت زیادیست که خبری از نسخه‌ی جدید بازی Mass Effect نیست و سال گذشته که اولین اطلاعات از بازی Mass Effect: Andromeda منتشر شد، دیگر هیچ خبری در رابطه با این بازی و روند ساخت آن منتشر نشد و همین موضوع کمی گیمرها را نگران کرده است. شاید نمایشگاه E3 2016 بهترین زمان برای انتشار اطلاعاتی جدید از این بازی باشد و شاید، نمایشگاه امسال بتواند دنیای PC را باز هم زنده کند.

یوبی‌سافت

asssain's+creed

در نهایت، می‌خواهیم در مورد بزرگ‌ترین ناشر باز‌ی‌های رایانه‌ای دنیای یعنی شرکت فرانسوی یوبی‌سافت صحبت کنیم. در ابتدا باید اشاره کنیم که یوبی‌سافت اعلام کرده که امسال خبری از بازی Beyond Good and Evil 2 نخواهد بود و حداقل در نمایشگاه E3 2016، این بازی معرفی نخواهد شد.

اما اخباری که باعث شده تا کنفرانس امسال شرکت یوبی‌سافت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد، احتمال معرفی شدن یک عنوان جدید از سری بازی‌های Tom Clancy است. هر چند، یوبی‌سافت اعلام نکرده که یک عنوان کاملا جدید معرفی خواهد شد یا نه، اما شکی نیست که اطلاعات بسیار زیادی از بازی Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands در انتظارمان خواهد بود. از سوی دیگر، این شرکت قصد دارد بازی Watch Dogs 2 را نیز معرفی نموده و رقیبی جدی برای بازی GTA را پیش روی کاربران قرار دهد.

در مورد دیگر بازی‌ها نیز نیز می‌توانیم این انتظار را از شرکت یوبی‌سافت داشته باشیم که در این نمایشگاه، نسخه‌ی جدیدی از بازی‌ South Park را معرفی کند. همچنین اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته این شرکت نمایشی از بازی Honor داشت که متاسفانه در این مدت، هیچ اطلاعاتی در مورد آن منتشر نشده است. به همین جهت انتشار اطلاعات بیشتری در مورد این بازی نیز وجود دارد.

همانطور که در جریان هستید، شرکت یوبی‌سافت دیگر نمی‌خواهد هر ساله یک نسخه‌ی جدید از سری بازی‌های Assassin’s Creed را معرفی نماید، به همین جهت تنها تریلری از فیلم مربوط به این عنوان پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین باز هم در انتظار معرفی نسخه‌ی جدید از بازی Rayman، به استقبال کنفرانس این شرکت رفته و امیدواریم که سازندگان نسخه‌ای جدید از این بازی را معرفی نمایند.

نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ی E3 2016 به زودی برگزار خواهند شد، پس با اخبار این نمایشگاه با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال