گوشی Mi Note 2 شیائومی رسماً معرفی شد؛ چیپست اسنپ‌دراگون 821 و پنل خمیده OLED نمایشگر

سرانجام روز گذشته شیائومی روبان معرفی گوشی Mi Note 2 را باز کرد و به انتظارها پایان داد. در همین ابتدا باید اشاره کنیم که این فبلت از بسیاری جهات وام‎دار گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ بوده و واقعیت امر این است که زمان‎بندی ورود آن به بازار از این بهتر نمی‎توانست باشد. Mi Note […]

سرانجام روز گذشته شیائومی روبان معرفی گوشی Mi Note 2 را باز کرد و به انتظارها پایان داد. در همین ابتدا باید اشاره کنیم که این فبلت از بسیاری جهات وام‎دار گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ بوده و واقعیت امر این است که زمان‎بندی ورود آن به بازار از این بهتر نمی‎توانست باشد.

گوشی Mi Note 2 شیائومی

Mi Note 2 شیائومی دارای یک طراحی شیک با بدنه‎ای دو لبه خمیده هم در جلو و هم در پشت است. علاوه بر وجود شباهت‎های ظاهری با دستگاه سامسونگ، این گوشی دارای یک نمایشگر اولد 5.7 اینچی است که در هر دو لبه خمیده شده است. از آن‎جایی که واقعا صحبت از یک پنل انعطاف‎پذیر واقعی است، نه تعدادی ترفندهای بصری، این تفکر ایجاد می‎شود که شاید خود این پنل در واقع ساخت سامسونگ باشد. گرچه رزولوشن نمایشگر این گوشی بر خلاف چیزی که شایعات اشاره داشتند به جای دقت QHD دارای دقت فول اچ‎دی است.

گوشی Mi Note 2 شیائومی

Mi Note 2 با توجه به نسبت 77.2 درصدی نمایشگر به بدنه در رندرها واقعا زیبا به نظر می‎رسد و سایر مشخصات آن هم چیزی را برای ناراحت شدن بر جا نمی‎گذارند. این گوشی دارای آخرین سیستم روی چیپ کوالکام یعنی اسنپ‎دراگون 821 با سرعت کلاک حداکثر 2.35 گیگاهرتزی است. به همراه این چیپست توانا تا حداکثر 6 گیگابایت رم از نوع LPDDR4 و حافظه‎داخلی شگرف 128 گیگابایتی از نوع UFS 2.0 دیده می‎شود. مدل دیگر این گوشی دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‎داخلی است.

دوربین گوشی Mi Note 2 شیائومی

در بخش دوربین، این شرکت بزرگ چینی برخلاف روندی که سایر گوشی‎های هوشمند در پیش گرفته‎اند، بی‎خیال استفاده از سیستم دوربین دوگانه شده است. به جای آن، این گوشی برای دوربین اصلی خود از سنسور IMX318 Exmor سونی با رزولوشن 22.56 مگاپیکسل و لنزهایی با نسبت کانونی f/2.0 استفاده کرده است. دوربین اصلی دارای فناوری لرزش‎گیر دیجیتال EIS برای ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K است.

عملکرد این دوربین از طریق یک ژیروسکوپ 3 محوری اختصاصی است تا نویدی بر رفع لرزش غیرمعمولی عالی در زمان آنی باشد. هم‎چنین این دوربین از مزایای سیستم فوکوس خودکار کنتراست و PDAF هیبریدی، فلاش ال‎ای‎دی دو رنگی و فناوری‎های اختصاصی شیائومی برای عکاسی در شرایط نوری کم با میزان نوردهی بالا بهره می‎برد.

در سمت جلوی این گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی با یک سنسور IMX268 دیده می‎شود. برخلاف اکثر دوربین‎های سلفی در حال حاضر موجود در بازار، این دوربین یک ماژول دوربین فوکوس ثابت نیست و دارای سیستم فوکوس خودکار است. این دوربین دارای لنزهایی با نسبت کانونی f/2.0 است و تعدادی بهینه‎سازی‎های بیشتر شرکت شیائومی، نظیر امکان بهتر گرفتن تصاویر گروهی سلفی و قابلیت زیبایی‎سازی Beautify 3.0 در آن دیده می‎شود.

دوربین جلو گوشی Mi Note 2 شیائومی

Xiaomi Mi Note 2 در بخش قابلیت‎های ارتباطی نیز به خوبی مجهز شده است. این گوشی از 6 شبکه‎ی LTE در سراسر جهان و در کل 37 باند پشتیبانی می‎کند. یک ماژول جی‎پی‎اس با دقت بالا و ماژول NFC با عملکرد بالا نیز در این گوشی قرار گرفته است. ماژول دوم امکان برقراری ارتباط‎های P2P و هم‎چنین خواندن و نوشتن و شبیه‎سازی کارت‎ها را فراهم می‎کند که بدون شک برای بسیاری از افراد در کنترل فضاهای کاری و خانه‎ها مفید است.

پشتیبانی از شبکه ها در گوشی Mi Note 2 شیائومی

قابلیت جالب دیگر گوشی Mi Note 2 شیائومی داشتن مبدل‎های با کیفیت 24 بیتی / 192 کیلوبایت هرتزی DAC است و هم‎چنین باید به بهره بردن از یک باتری بزرگ 4070 میلی‎آمپر ساعتی اشاره کنیم که مجهز به فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 است.

گوشی Mi Note 2 شیائومی

همان‎طور که اشاره شد گوشی Xiaomi Mi Note 2 در چند مدل به بازار خواهد آمد. مدل برتر دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‎داخلی با قیمتی برابر با 485 دلار در بازار چین و 520 دلار در بازارهای بین‎المللی است که به همراه آن سرویس‎های گوگل‎پلی نیز به چشم خواهد خورد. یک مدل دیگر نیز دیده می‎شود با داشتن 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‎داخلی که قیمتی برابر با 415 دلار خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال