۱۰۰ ماهواره قدیمی استارلینک توسط اسپیس ایکس از مدار خارج می‌شود

اسپیس ایکس قصد دارد برخی از ماهواره‌های قدیمی خود را که دچار نقص فنی شده‌اند به صورت کنترل شده از مدار خارج کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت فضایی اسپیس ایکس اعلام کرده حدود ۱۰۰ ماهواره از ماهواره‌های قدیمی استارلینک به صورت کنترل شده و با برنامه‌ریزی از مدار زمین خارج […]

اسپیس ایکس قصد دارد برخی از ماهواره‌های قدیمی خود را که دچار نقص فنی شده‌اند به صورت کنترل شده از مدار خارج کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت فضایی اسپیس ایکس اعلام کرده حدود ۱۰۰ ماهواره از ماهواره‌های قدیمی استارلینک به صورت کنترل شده و با برنامه‌ریزی از مدار زمین خارج خواهند شد. این ماهواره‌ها دچار نقص فنی شده‌اند و باید از مدار زمین خارج شوند. طبق بیانیه این شرکت ماهواره‌های نسل اول استارلینک با طراحی قدیمی برای ادامه حرکت خود با مشکلاتی مواجه هستند. به همین دلیل این شرکت قصد دارد با برنامه‌ریزی کنترل شده این تعداد ماهواره را از مدار خارج کند.

به گفته اسپیس ایکس ماهواره‌های قدیمی و نسل اولی این شرکت در حال انجام فعالیت‌های خود بوده و برخی از آنها دچار مشکلات فنی شده‌اند. طبق بررسی‌های تیم فنی مشکلاتی که در این ماهواره‌ها شناسایی شده می‌تواند نگرانی‌هایی را در آینده ایجاد کند. از این روی این شرکت قصد دارد حدود ۱۰۰ ماهواره طرح قدیمی و مشکل‌دار را به صورت کنترل شده از مدار زمین خارج کند.

این شرکت تاکنون ۵۸۲۸ ماهواره استار لینک در مدار قرار داده که از این تعداد حدود ۵۴۳۸ ماهواره در این مدار در حال فعالیت هستند. همچنین تعدادی از این ماهواره‌ها با طراحی قدیمی و اولیه همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. از بین حدود ۴۲۰ ماهواره طرح قدیمی ۳۳۷ تعداد ماهواره در حال حرکت دور زمین بوده و اکنون این شرکت ۱۰۰ ماهواره قدیمی را نیز از مدار خارج خواهد کرد.

این ماهواره‌ها در ارتفاع کمتر از ۶۰۰ کیلومتر از سطح زمین قرار دارند و اکنون نسل‌های اولیه در معرض خراب شدن و نقص فنی قرار گرفته‌اند. با استفاده از رویکرد جدید تعداد ماهواره های دارای نقص فنی در مدار کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین این ماهواره در هنگام فرود در جو زمین سوخته و خطری را برای انسان ایجاد نخواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال