تحقق رویای ماسک برای تبدیل شدن تسلا به یک شرکت ۲۵ تریلیون دلاری با ربات‌های اپتیموس

ایلان ماسک در معرفی ویژگی‌های ربات اپتیموس تسلا گفت این ربات‌ها می‌توانند در طول روز در کارهایی مانند خانه‌داری و حتی نگهداری از کودکان به کاربران خود کمک کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدیرعامل تسلا در نشست سالانه سهامداران این شرکت در سال 2024 مدعی شد ربات‌های انسان نمای اپتیموس در […]

ایلان ماسک در معرفی ویژگی‌های ربات اپتیموس تسلا گفت این ربات‌ها می‌توانند در طول روز در کارهایی مانند خانه‌داری و حتی نگهداری از کودکان به کاربران خود کمک کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدیرعامل تسلا در نشست سالانه سهامداران این شرکت در سال 2024 مدعی شد ربات‌های انسان نمای اپتیموس در آینده می‌توانند ارزش بازار این شرکت را به ۲۵ تریلیون دلار افزایش دهند. ایلان ماسک در این نشست گفته است ربات‌های اپتیموس امکان انجام وظایف خانه داری حتی نگهداری از کودکان را خواهند داشت. همچنین آنها می توانند به کودکان آموزش داده و خود آموزش ببینند.

در گزارشی که در این باره توسط CNBC منتشر شده است ماسک HUلام کرد ربات‌های اپتیموس در آینده می‌توانند ارزش بازار تسلا را به شدت افزایش دهند. این در حالی است که ارزش کل رکت تسلا طبق شاخص‌های S&P 500 جایگاه دهم در بین شرکت‌های با ارزش است. از طرفی رسیدن به ارزش ۲۵ تریلیون دلاری در بازار بدین معنی است که باید ارزش تسلا به ۸ برابر بیشتر از ارزش فعلی اپل برسد. در حال حاضر اپل پس از مایکروسافت دومین شرکت با ارزش در بازار محسوب می‌شود.

ماسک در نشست سالانه سهامداران تسلا با خوشبینی اعلام کرد این شرکت در آینده فصل جدیدی را آغاز خواهد کرد که یکی از شخصیت‌های اصلی این فصل نیز ربات انسان نمای اپتیموس این شرکت است. در این رویداد فعالیت‌های اصلی و جزئیات مربوط به آن که اپتیموس‌های امروزی قادر به انجام آن هستند مشخص نشد. ماسک با خوشبینی به آینده این ربات‌ها گفته است آن ها می‌توانند در آینده همانند ربات‌های فیلم‌های علمی تخیلی جنگ ستارگان عمل کنند. به گفته ایلان ماسک این ربات‌ها در آینده قادر به آشپزی یا نظافت بوده و حتی می‌توانند از فرزندان مراقبت کرده یا به آنها آموزش دهند. ماسک پیش بینی کرد تا سال 2025 چندین هزار ربات اپتیموس در شرکت تسلا مشغول به کار خواهند شد.