هواوی قصد دارد تراشه‌های مربوط به هوش مصنوعی را تولید کند

به نظر می‌رسد هواوی در تدارک تولید تراشه‌های مربوط به هوش مصنوعی است و غول فناوری چینی بایو نیز توافق‌نامه‌ای را برای خریداری این تراشه‌ها از هواوی امضا کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فشارهای سیاسی و محدودیت‌هایی که آمریکا علیه چین و شرکت‌های چینی وارد کرده است باعث محدودیت این […]

به نظر می‌رسد هواوی در تدارک تولید تراشه‌های مربوط به هوش مصنوعی است و غول فناوری چینی بایو نیز توافق‌نامه‌ای را برای خریداری این تراشه‌ها از هواوی امضا کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فشارهای سیاسی و محدودیت‌هایی که آمریکا علیه چین و شرکت‌های چینی وارد کرده است باعث محدودیت این شرکت‌ها نشده و اکنون خبرهایی در مورد توافق دو شرکت بزرگ چینی بایدو و هواوی برای تهیه تراشه‌های هوش مصنوعی به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد چین چشم انداز متفاوتی نسبت به هوش مصنوعی در آینده دارد.

طبق گزارشی که اخیراً رویترز در این باره منتشر کرده است بایدو طبق قراردادی قصد دارد حدود ۱۶۰۰ تراشه هوش مصنوعی از نوع Ascend را از هواوی خریداری کند. این سفارش حدود ۶۱.۸۳ میلیون دلار ارزش داشته است. البته نسبت به سفارش‌های انویدیا در دسته سفارش‌های متوسط قرار می‌گیرد. اما این رقم نشان دهنده عدم وابستگی بایدو به شرکت‌های آمریکایی و فناوری‌های خارجی است. پیش از این هرگز شرکت بایدو تراشه‌های خود را از هواوی تهیه نکرده بود. اما این همکاری جدید کمی جالب توجه است. پردازنده‌های هواوی از نظر عملکرد به پای پردازنده‌های هوش مصنوعی NVidia نمی‌رسند. اما از پیشرفته‌ترین تراشه‌های هوش مصنوعی در چین محسوب می‌شوند.

دو شرکت بزرگ چینی بایدو و هواوی پیش از این نیز در سال ۲۰۲۰ با یکدیگر همکاری داشته‌اند. به همین دلیل اکنون بایدو قصد دارد مجدداً برای ساخت پلتفرم‌های خود از سخت‌افزارهای شرکت هم وطن خود استفاده کند. در حال حاضر بسیاری از تحلیلگران معتقدند محدودیت‌های اعمال شده از طرف آمریکا روی شرکت‌های چینی نه تنها باعث محدودیت آنها نشده بلکه زمینه رشد آنها را در حوزه فناوری فراهم کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال