هواوی از گوشی تاشو جدید X5 با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای رونمایی کرد

هواوی اخیراً دو گوشی جدید با نام‌های میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو را با قابلیت‌های مانند امکان اتصال به ماهواره و اینترنت 5G معرفی کرده بود. اکنون گوشی تاشو جدید این شرکت نیز با نام X5 معرفی شده است. پیش از این تصور می‌شد هواوی از دستگاه‌های مورد نظر به طور همزمان رونمایی کند. […]

هواوی اخیراً دو گوشی جدید با نام‌های میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو را با قابلیت‌های مانند امکان اتصال به ماهواره و اینترنت 5G معرفی کرده بود. اکنون گوشی تاشو جدید این شرکت نیز با نام X5 معرفی شده است. پیش از این تصور می‌شد هواوی از دستگاه‌های مورد نظر به طور همزمان رونمایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوشی جدید هواوی میت X5 مجهز به نمایشگر خارجی ۶.۴ اینچ از نوع اولد LTPO است. همچنین نمایشگر داخلی آن نیز در ابعاد ۷.۸۵ اینچ است که می‌تواند حداکثر نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز را ارائه کند. در هر دو نمایشگر نرخ تازه‌سازی تصویر متغیر بوده و از ۱ تا ۱۲۰ هرتز خواهد بود.

هنوز نوع تراشه به کار رفته در این گوشی به طور دقیق مشخص نشده است. اما به نظر می‌رسد تراشه کایرین ۹۰۰۰ اس پردازنده‌ای است که در آن به کار رفته باشد. زیرا هواوی پیش از این در سری گوشی‌های میت ۶۰ نیز از این تراشه استفاده کرده بود. البته پشتیبانی از فناوری 5G نیز در این گوشی اثبات نشده است. اما طبق خبرهای منتشر شده ۱۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی از دیگر مشخصات این گوشی محسوب می‌شود.

گوشی تاشو جدید هواوی دارای یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی است که در کنار آن یک دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپی از نوع ۱۲ مگاپیکسلی قرار دارد. دوربین سلفی آن نیز یک لنز ۸ مگاپیکسلی است. هواوی در این گوشی نیز مانند سری میت ۶۰ از سیستم عامل هارمونی‌ ۴.۰ استفاده کرده است. از دیگر ویژگی مهم این گوشی می‌توان به وجود باتری ۵۶۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۶ وات و شارژ بیسیم ۵۰ وات اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال