باتری جدید مایکروسافت متناسب با عادات شما تنظیم خواهد شد

همیشه باتری‌ها جزو “گلوگاه”‌های اصلی در گوشی‌های هوشمند به حساب آمده و همواره مهندسان سعی دارند با به‌ کارگیری تکنولوژی‌های جدید، مشکلات مربوط به آنها همچون ظرفیت، طول عمر بالا و پایداری را بهبود بخشند. تولید یک باتری که بتواند بیش از یک روز، انرژی را در خود نگاه داشته و در عین حال همان قدرت […]

همیشه باتری‌ها جزو “گلوگاه”‌های اصلی در گوشی‌های هوشمند به حساب آمده و همواره مهندسان سعی دارند با به‌ کارگیری تکنولوژی‌های جدید، مشکلات مربوط به آنها همچون ظرفیت، طول عمر بالا و پایداری را بهبود بخشند. تولید یک باتری که بتواند بیش از یک روز، انرژی را در خود نگاه داشته و در عین حال همان قدرت همیشگی را داشته باشد، کاری واقعا دشوار است. امروزه بسیاری از سازندگان قصد دارند با استفاده از مواد مختلف دیگر در ساختار باتری، فاکتورهای مهم آن را تغییر دهند. اما مایکروسافت ایده‌ای متفاوت دارد؛ مهندسین این شرکت قصد دارند از همین باتری‌های معمول استفاده کرده و بگذارند تا نرم‌افزار، همه‌ی کارها را انجام دهد.

کامپیوترها، لپتاپ‌ها و دستگاه‌های هوشمند، معمولا از باتری‌ها به شیوه‌ی همیشگی استفاده می‌کنند. میزان انرژی مصرفی باتری‌ها، به کاری که کاربران انجام می‌دهند بستگی دارد، اما باید بدانید که تمامی این موارد، توسط سخت‌افزار کنترل می‌شود. زمانی که پردازنده‌ی دستگاه شما در حال پردازش بالا و سرکشی کردن باشد، برق مصرفی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. زمانی که هیچ پردازشی در دستگاه انجام نشود، تقریبا هیچ برقی نیز مصرف نخواهد شد. مهندسین مایکروسافت معتقدند که چنین مدیریتی بر مصرف انرژی، نمی‌تواند صحیح باشد و در این حالت، بهره‌وری به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، به همین جهت، مدیریت نرم‌افزاری می‌تواند کلید حل مشکل باشد.

چیزی که محققین مایکروسافت بر روی آن تحقیق می‌کنند، در حقیقت یک باتری تنها نیست؛ بلکه سیستمی متشکل از چندین باتری مختلف با ظرفیت‌های مختلف و خروجی‌ها مختلف است که کنار یکدیگر، قرار گرفته‌اند. تئوری مایکروسافت بر این است که سیستم‌عامل می‌تواند تشخیص دهد که کدام‌یک از باتری‌ها، در هر زمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر یک کاری نیاز به باتری بیشتری داشته باشد، سیستم به صورت خودکار، پردازش‌ها را بر روی باتری‌ با خروجی بالاتر منتقل می‌کند و کارهایی که سبک‌تر هستند نیز با مصرف کمتر باتری، از باتری‌های با خروجی کمتر استفاده می‌کنند. در واقع ایده‌ی جدید مایکروسافت، شباهت زیادی به معماری big.LITTLE شرکت ARM دارد که این روزها، در بسیاری از محصولات نیز دیده می‌شود. در این معماری، دو حالت کلی وجود دارد،؛ یکی هسته‌های قدرتمند و با مصرف بالای برق، و دیگری هسته‌هایی با سرعت پایین و بهره‌وری بالا.

مایکروسافت اعلام کرده که در این تئوری، می‌توان از یک سیستم هوشمند نیز استفاده کرد، سیستمی که قادر خواهد بود تا با مشاهده‌ی عادات شما و روش استفاده شما از نرم‌افزارها، مصرف باتری را تا حد زیادی بهینه کرده و آن را مطابق با آنچه که احتمالا شما بخواهید انجام دهید، تنظیم خواهد نمود. در این حالت، سیستم می‌تواند مطمئن باشد که لپتاپ شما بیش از آن میزان که به انرژی نیاز دارد، مصرف نخواهد کرد. یا اینکه این سیستم هوشمند می‌تواند تشخیص دهد که شما همیشه بخشی از زمان خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنید؛ آنوقت در این حالت سیستم سعی می‌کند تا باتری را تا حدی ذخیره نماید که انجام این کار، برای کاربر امکان‌پذیر باشد.

مورد دیگری که باید در رابطه با باتری‌های جدید مایکروسافت به آن اشاره کنیم، این است که محققین این شرکت، قصد ندارند از موادی که هنوز استفاده از آن‌ها به اثبات نرسیده، استفاده کنند. و بر عکس، قصد دارند استفاده‌ی بهتر و بهینه‌تر از باتری‌های یون-لیتیومی فعلی بازار داشته باشند. از سوی دیگر، این سیستم نه تنها می‌تواند در لپتاپ‌ها و موبایل‌ها مورد استفاده قرار گیرد، بلکه خودروهای هوشمند و هواپیماها نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال